IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Аналіз світового досвіду взаємодії регіональних інноваційних кластерів та вищої освіти

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Лисенко, І. В.
dc.date.accessioned 2023-07-27T12:56:12Z
dc.date.available 2023-07-27T12:56:12Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28634
dc.description Лисенко, І. В. Аналіз світового досвіду взаємодії регіональних інноваційних кластерів та вищої освіти / І. В. Лисенко // Проблеми і перспективи економіки та управління. – 2019. – № 3 (19). – С. 229-239. uk_UA
dc.description.abstract Статтю присвячено детальному аналізу світового досвіду взаємодії регіональних інноваційних кластерів із системою вищої освіти. Обґрунтовано думку про те, що інноваційні кластери створюють умови та сприяють підвищенню рівня професійної підготовки майбутніх фахівців, кваліфікації педагогічних працівників та надають додаткові можливості для впровадження інноваційних методик навчання, тим самим позитивно впливають на розвиток вищої освіти. У статті наведено аналіз еволюції наукових поглядів щодо дефініції «інноваційний кластер» та «регіональний інноваційний кластер», під яким слід розуміти об’єднання та кооперацію освітніх, наукових, технічних, виробничих, фінансових, інвестиційних та інших установ (підприємств, організацій) з метою узгодження спільних інтересів у забезпеченні інноваційної взаємодії, реалізації новітніх технологій та інноваційної продукції на регіональному рівні. З метою ґрунтовного розкриття теми дослідження, за даними European Cluster Collaboration Platform та European Cluster Observatory проведено статистичний аналіз щодо інноваційних кластерів, які сьогодні успішно функціонують та розвиваються у світі. Особливу увагу приділено роботі Consortium Linking Universities of Science and Technology for Education and Research (CLUSTER) – об’єднанню, що поєднує університети, науку і технології для освіти та досліджень у галузі інновацій і який є яскравим прикладом ефективної взаємодії регіональних інноваційних кластерів із системою вищої освіти багатьох країн. Для розкриття теми та досягнення поставленої мети у статті було використано такі методи дослідження: метод системного аналізу при вивченні розвитку та функціонуванні інноваційних кластерів; метод статистичного аналізу для виявлення взаємозв’язків між учасниками інноваційного кластера та оцінки їхнього впливу на його розвиток; картографічний для виокремлення країн із функціонуючими інноваційними кластерами; абстрактнологічний метод для формування висновків та пропозицій щодо перспектив розвитку інноваційних кластерів та їх взаємодії із системою вищої освіти. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : ЧНТУ uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 3 (19)
dc.subject світовий досвід uk_UA
dc.subject вища освіта uk_UA
dc.subject якість вищої освіти uk_UA
dc.subject інноваційний кластер uk_UA
dc.subject регіональний інноваційний кластер uk_UA
dc.subject науково-технічний потенціал uk_UA
dc.subject конкурентні переваги uk_UA
dc.subject соціально-економічний розвиток uk_UA
dc.subject world experience uk_UA
dc.subject higher education uk_UA
dc.subject quality of higher education uk_UA
dc.subject innovation cluster uk_UA
dc.subject regional innovation cluster uk_UA
dc.subject scientific and technical potential uk_UA
dc.subject competitive advantages uk_UA
dc.subject socio-economic development uk_UA
dc.title Аналіз світового досвіду взаємодії регіональних інноваційних кластерів та вищої освіти uk_UA
dc.title.alternative Analysis of world experience in the interaction of regional innovation clusters and higher education uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article is devoted to a detailed analysis of the global experience of interaction of regional innovation clusters with the higher education system. It is grounded that innovative clusters create conditions and help to improve the level of professional training of future specialists, the qualification of teaching staff and provide additional opportunities for the introduction of innovative teaching methods, thus positively affecting the development of higher education. The article analyzes the evolution of scientific perspectives on the definition of "innovation cluster" and "regional innovation cluster", which should be understood as an association and cooperation of educational, scientific, technical, industrial, financial, investment and other institutions (enterprises, organizations) for the purpose harmonization of common interests in ensuring innovative interaction, implementation of new technologies and innovative products at the regional level. In order to thoroughly reveal the topic of the research, according to the European Cluster Collaboration Platform and the European Cluster Observatory, a statistical analysis has been conducted on innovative clusters that are successfully operating and developing in the world today. Particular attention is paid to the work of the Consortium Linking Universities of Science and Technology for Education and Research (CLUSTER), an association that combines universities, science and technology for education and research in the field of innovation. Which is a prime example of the effective interaction of regional innovation clusters with higher education in many countries. In order to reveal the topic and achieve the goal, the following research methods were used in the article: method of systematic analysis in studying the development and functioning of innovative clusters; a statistical analysis method for identifying the relationships between participants in an innovation cluster and assessing their impact on its development; mapping to identify countries with functioning innovation clusters; abstract-logical method for forming conclusions and proposals on the prospects for the development of innovation clusters and their interaction with the higher education system. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу