Короткий опис(реферат):
Впровадження європейської моделі соціально-економічних перетворень,
підвищення рівня та якості життя населення, прискорення системних
реформ створює передумови для активізації інноваційної діяльності в Україні.
На сьогодні, однією із найважливіших умов забезпечення високого рівня
конкурентоспроможності нашої держави, а також процесу інноваційного
розвитку є здійснення ряду заходів, які будуть спрямовані на ефективне
використання наявних ресурсів регіону та його інноваційно-інвестиційного
потенціалу. Одним із засобів прискореного економічного розвитку регіонів є
кластерний підхід, про ефективність якого свідчить як світова господарська
практика, так і певний вітчизняний досвід.
Економічне зростання галузей економіки країни залежить від рівня
інноваційного розвитку та взаємодії між органами державної влади, органами
місцевого самоврядування і підприємництвом. До існуючих інноваційних
систем регіонального розвитку слід віднести кластерну модель.
У статті досліджено теоретичні і практичні питання розвитку
кластеризаційних процесів у регіонах. Визначено напрямки підвищення
конкурентоспроможності регіонів на основі кластеризації та її вплив на
модернізацію продуктивних сил проблемних регіонів.
Концепція кластеризації, виходячи із стану справ в економіці,
необхідності її модернізації, містить конкретні шляхи та механізми
розвитку територіальних виробничих кластерів в Україні, які є однією з
умов підвищення конкурентоспроможності вітчизняної економіки і
інтенсифікації механізмів, направлених на суттєве зростання
добробуту і якості життя населення.
Це підтверджує доцільність та актуальність подібного формування
кластерів на базі співпраці влади, громадських організацій, регіональних
промислових парків, ділових асоціацій і всього фізичного та
інтелектуального потенціалу територій та регіонів.
Суть розробки, основні результати:
Ільчук, В. П. Кластеризація як ефективний засіб модернізації продуктивних сил проблемних регіонів / В. П. Ільчук, І. В. Лисенко // Збірник наукових праць Державного економіко-технологічного університету транспорту. Серія : Економіка і управління. – 2015. – Вип. 31. – С. 226-236.