Короткий опис(реферат):
Зростаюча необхідність у фахівцях соціальної сфери ставить перед
закладами вищої освіти завдання підготовки кваліфікованих фахівців,
здатних ефективно функціонувати у сучасному соціальному середовищі.
Однак, процес навчання вищої освіти може стати складним для студентів, які
обирають соціальну сферу, через ряд особливостей цього процесу та
специфіку професійної діяльності.
Дана кваліфікаційна робота вивчає проблеми, які можуть виникнути у
майбутніх соціальних працівників під час навчання в закладах вищої освіти,
включаючи високу емоційну напруженість, перевантаження інформацією,
вимоги до самостійності та професійної відповідальності. Робота розглядає
також різні стратегії адаптації, які можуть допомогти студентам соціальної
сфери пристосуватися до навчального процесу більш успішно.
Дослідження базується на поєднанні теоретичного аналізу науково-
дослідної літератури та порівняльного аналізу вітчизняного та зарубіжного
досвіду організації заходів, що сприяють кращій адаптації до умов навчання
в закладах вищої освіти. Теоретичні методи дослідження дозволили виявити
основні проблеми адаптації майбутніх соціальних працівників, порівняльний
метод та систематизація даних допомогли розробити рекомендації для
поліпшення процесу навчання соціальних працівників. Основні результати
бакалаврського дослідження можуть бути використані як основа для
подальшого розвитку навчальних програм та практик.
У першому розділі кваліфікаційної роботи було проведено аналіз
наукової літератури, розкрито сутність понять «адаптація» та «адаптаційний
процес», висвітлено основні чинники, що впливають на процес адаптації та
проблеми організаційного процесу адаптації майбутніх соціальних
працівників до умов навчання в закладах вищої освіти, зроблено відповідні
висновки.
Другий розділ містить в собі порівняльний аналіз вітчизняного та
зарубіжного досвіду організації заходів, що сприяють кращій адаптації до
умов навчання в закладах вищої освіти майбутніх соціальних працівників.
Разом із цим, на основі проведеного збору та аналізу даних, нами розроблено
рекомендації та поради щодо інтеграції існуючого досвіду успішної адаптації
майбутніх соціальних працівників до умов навчання в закладах вищої освіти
зарубіжних країн у вітчизняну практику.
Суть розробки, основні результати:
Риженко, К. Д. Проблема адаптації майбутніх соціальних працівників до умов навчання в закладах вищої освіти : випускна кваліфікаційна робота : 231 "Соціальна робота" / К. Д. Риженко ; керівник роботи Т. М. Децюк ; НУ "Чернігівська політехніка", Кафедра соціальної роботи. – Чернігів, 2023. – 85 с.