IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Маргасова, В. Г.
dc.contributor.author Самойлович, О.
dc.date.accessioned 2023-10-23T18:44:02Z
dc.date.available 2023-10-23T18:44:02Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28930
dc.description Маргасова, В. Роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства / В. Маргасова, О. Самойлович // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2023. - № 2 (34). - С. 26-37. uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства. Проаналізовано цифрові технології, які є перспективними з погляду впровадження в маркетингову та логістичну системи промислового підприємства, серед яких виділено: штучний інтелект, нейромережі, машинне навчання, віртуальну та доповнену реальність, чат-боти, Інтернет речей (IoT), аналітику та Великі дані (Big Data). Окреслено переваги та труднощі, пов’язані з впровадженням цифрових технологій у маркетингову та логістичну системи промислового підприємства. Доведено, що адаптивність маркетингової та логістичної систем є запорукою ефективного функціонування промислового підприємства та його подальшого розвитку uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка» uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 2 (34)
dc.subject digital technologies uk_UA
dc.subject digitization uk_UA
dc.subject digital transformation uk_UA
dc.subject marketing system uk_UA
dc.subject logistics system uk_UA
dc.subject industrial enterprise uk_UA
dc.subject competitiveness uk_UA
dc.subject business processes uk_UA
dc.subject strategy uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject диджиталізація uk_UA
dc.subject цифрова трансформація uk_UA
dc.subject маркетингова система uk_UA
dc.subject логістична система uk_UA
dc.subject промислове підприємство uk_UA
dc.subject конкурентоспроможність uk_UA
dc.subject бізнес-процеси uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.title Роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства uk_UA
dc.title.alternative The role of digital technologies in organizing the effective functioning of the marketing and logistics system of an industrial enterprise uk_UA
dc.type Book uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article examines the role of digital technologies in the organization of the effective functioning of the marketing and logistics systems of an industrial enterprise. Digital technologies that are promising from the point of view of implementation in the marketing and logistics systems of an industrial enterprise are analyzed, among which are highlighted: artificial intelligence, neural networks, machine learning, virtual and augmented reality, chatbots, Internet of Things (IoT), analytics and Big Data ( Big Data). The advantages and difficulties associated with the implementation of digital technologies in the marketing and logistics systems of an industrial enterprise are outlined. Among the advantages, the following are highlighted: increased flexibility in making strategic, tactical and operational decisions of an industrial enterprise; the possibility of interactive communication with the target audience and receiving timely and complete feedback, personalization of this communication; obtaining competitive advantages; optimization of business processes and reduction of costs; expansion of sales markets. The difficulties faced by domestic industrial enterprises when implementing digital technologies, it is advisable to single out: limited financial resources of the industrial enterprise; significant length of the process related to the implementation of technologies, the development of digital strategies and the integration of actions with offline channels; insufficient awareness or resistance of the management of the industrial enterprise in the implementation of digital technologies; insufficient number of specialists with relevant experience in the implementation and use of digital technologies; imperfection of domestic legislation; failure to take into account the strategic coherence of the implementation of digital technologies with the short-term and long-term goals of the industrial enterprise; inefficient use of implemented digital technologies; a significant level of uncertainty in the external environment, which makes it difficult to invest in new technological solutions, etc. It has been proven that the adaptability of marketing and logistics systems is the key to the effective functioning of an industrial enterprise and its further development. It was determined that the enterprise must be ready to quickly integrate technological innovations into operational activities, at the same time aligning a set of technological solutions with the general strategy of the enterprise's development, highlighting which digital technologies will have the most tangible long-term impact. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record