dc.contributor.author |
Маргасова, В. Г.
|
|
dc.contributor.author |
Самойлович, О.
|
|
dc.date.accessioned |
2023-10-23T18:44:02Z |
|
dc.date.available |
2023-10-23T18:44:02Z |
|
dc.date.issued |
2023 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/28930 |
|
dc.description |
Маргасова, В. Роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства / В. Маргасова, О. Самойлович // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2023. - № 2 (34). - С. 26-37. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті досліджено роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства. Проаналізовано цифрові технології, які є перспективними з погляду впровадження в маркетингову та логістичну
системи промислового підприємства, серед яких виділено: штучний інтелект, нейромережі, машинне навчання, віртуальну та доповнену реальність, чат-боти, Інтернет речей (IoT), аналітику та Великі дані (Big Data). Окреслено переваги та труднощі, пов’язані з впровадженням
цифрових технологій у маркетингову та логістичну системи промислового підприємства. Доведено, що адаптивність маркетингової та логістичної систем є запорукою ефективного функціонування промислового підприємства та його подальшого розвитку |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 2 (34) |
|
dc.subject |
digital technologies |
uk_UA |
dc.subject |
digitization |
uk_UA |
dc.subject |
digital transformation |
uk_UA |
dc.subject |
marketing system |
uk_UA |
dc.subject |
logistics system |
uk_UA |
dc.subject |
industrial enterprise |
uk_UA |
dc.subject |
competitiveness |
uk_UA |
dc.subject |
business processes |
uk_UA |
dc.subject |
strategy |
uk_UA |
dc.subject |
цифрові технології |
uk_UA |
dc.subject |
диджиталізація |
uk_UA |
dc.subject |
цифрова трансформація |
uk_UA |
dc.subject |
маркетингова система |
uk_UA |
dc.subject |
логістична система |
uk_UA |
dc.subject |
промислове підприємство |
uk_UA |
dc.subject |
конкурентоспроможність |
uk_UA |
dc.subject |
бізнес-процеси |
uk_UA |
dc.subject |
стратегія |
uk_UA |
dc.title |
Роль цифрових технологій в організації ефективного функціонування маркетингової та логістичної систем промислового підприємства |
uk_UA |
dc.title.alternative |
The role of digital technologies in organizing the effective functioning of the marketing and logistics system of an industrial enterprise |
uk_UA |
dc.type |
Book |
uk_UA |
dc.description.abstractalt1 |
The article examines the role of digital technologies in the organization of the effective
functioning of the marketing and logistics systems of an industrial enterprise. Digital technologies that
are promising from the point of view of implementation in the marketing and logistics systems of an
industrial enterprise are analyzed, among which are highlighted: artificial intelligence, neural
networks, machine learning, virtual and augmented reality, chatbots, Internet of Things (IoT), analytics
and Big Data ( Big Data).
The advantages and difficulties associated with the implementation of digital technologies in the
marketing and logistics systems of an industrial enterprise are outlined. Among the advantages, the
following are highlighted: increased flexibility in making strategic, tactical and operational decisions
of an industrial enterprise; the possibility of interactive communication with the target audience and
receiving timely and complete feedback, personalization of this communication; obtaining competitive
advantages; optimization of business processes and reduction of costs; expansion of sales markets. The
difficulties faced by domestic industrial enterprises when implementing digital technologies, it is
advisable to single out: limited financial resources of the industrial enterprise; significant length of the
process related to the implementation of technologies, the development of digital strategies and the
integration of actions with offline channels; insufficient awareness or resistance of the management of
the industrial enterprise in the implementation of digital technologies; insufficient number of specialists
with relevant experience in the implementation and use of digital technologies; imperfection of domestic legislation; failure to take into account the strategic coherence of the implementation of digital
technologies with the short-term and long-term goals of the industrial enterprise; inefficient use of
implemented digital technologies; a significant level of uncertainty in the external environment, which
makes it difficult to invest in new technological solutions, etc.
It has been proven that the adaptability of marketing and logistics systems is the key to the
effective functioning of an industrial enterprise and its further development. It was determined that the
enterprise must be ready to quickly integrate technological innovations into operational activities, at
the same time aligning a set of technological solutions with the general strategy of the enterprise's
development, highlighting which digital technologies will have the most tangible long-term impact. |
uk_UA |