IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Цифровізація малого та середнього підприємництва: маркетингово-логістичні рішення в сфері електронної комерції

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Іванова, Н. В.
dc.contributor.author Кубліцька, О.
dc.date.accessioned 2023-10-26T13:25:54Z
dc.date.available 2023-10-26T13:25:54Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/28937
dc.description Іванова, Н. Цифровізація малого та середнього підприємництва: маркетингово-логістичні рішення в сфері електронної комерції / Н. Іванова, О. Кубліцька // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2023. - № 2 (34). - С. 101-116. uk_UA
dc.description.abstract Уточнено поняття електронної комерції, яке пропонується розглядати з позицій ціннісного підходу. Виявлено, що рівень впровадження електронної комерції серед малих і середніх підприємств (МСП) в Україні є недостатнім. Підкреслено стимулюючу, стримуючу та дуальну роль факторів, що впливають на впровадження цифрових технологій, зокрема електронної комерції серед МСП. Виділено технологічні, організаційні, управлінські групи факторів та групу факторів зовнішнього середовища; досліджено їх природу та вплив на впровадження електронної комерції в діяльність МСП роздрібної торгівлі. Авторами запропоновано концептуальну модель впливу факторів на рішення МСП сфери роздрібної торгівлі щодо впровадження технологій електронної комерції. Виклики сьогодення обумовлюють необхідність переведення роздрібної торгівлі у цифровий формат, особливо у сфері малого та середнього підприємництва. Доведено тісний зв’язок маркетингового забезпечення та логістичного обслуговування, зокрема в сфері ритейлу. Розглянуто процес забезпечення ефективності електронної комерції на основі формування маркетингово-логістичної системи МСП з конкретизацією складових таких систем. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 2 (34)
dc.subject e-commerce uk_UA
dc.subject digital technologies uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject retail uk_UA
dc.subject enterprise logistics and marketing systems uk_UA
dc.subject logistics support uk_UA
dc.subject marketing support uk_UA
dc.subject small and medium-sized enterprises uk_UA
dc.subject retail uk_UA
dc.subject entrepreneurship uk_UA
dc.subject електронна комерція uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject роздрібна торгівля uk_UA
dc.subject логістично-маркетингові системи підприємства uk_UA
dc.subject логістичне забезпечення uk_UA
dc.subject маркетингове забезпечення uk_UA
dc.subject малі та середні підприємства uk_UA
dc.subject ритейл uk_UA
dc.subject підприємницька діяльність uk_UA
dc.title Цифровізація малого та середнього підприємництва: маркетингово-логістичні рішення в сфері електронної комерції uk_UA
dc.title.alternative Digitalization of small and medium-sized enterprises: marketing and logistics solutions of e-commerce uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 This article improves the understanding of researchers and practitioners about the ways of e-commerce adoption by retail SMEs in Ukraine. The concept of electronic commerce is clarified and proposed to be defined from the value perspective and consider e-commerce as the process of exchanging physical and digital goods and services with the use of Internet to transform the interaction between participants to create additional value. It is defined that e-commerce adoption rates among retail SMEs are significantly slow compared to other developing countries and the reasons for such SMEs’ behavior are underestimated. The stimulating, inhibiting, or dual role of factors affecting e-commerce adoption among retail SMEs is highlighted. The technology, organization, environment, and managerial groups of factors were identified and their nature and impact on the e-commerce adoption within the retail SMEs’ activities were investigated. The conceptual framework based on the TOE model was developed where the factors affecting e-сommerce adoption among retail SMEs are considered. The proposed conceptual framework enables the researchers to take into account the additional managerial group of factors thereby overcoming the limitation of the TOE model that doesn’t consider individual attributes of SMEs’ owners and top managers. Moreover, the conceptual model also takes into account some of the institutional factors that help to identify the institutional forces of the sector where Ukrainian retail SMEs are operating. Therefore, the developed conceptual model makes scientific and managerial contributions and deeps the knowledge about the role and degree of influence of various factors on e-commerce adoption among retail SMEs in retail. Further research is to test the conceptual model to refine and verify its components to make scientific recommendations for retail SMEs about e-commerce adoption. The authors proves the close connection between marketing support and logistics services, partic-ularly in the retail sector. The challenges of today necessitate the digitalization of retail trade, especially in the field of small and medium-sized enterprises. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record