IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Критичне мислення та медіаграмотність у цифрову епоху: виклики та можливості для української освіти

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Лабенко, О. В.
dc.contributor.author Шакун, Н. В.
dc.contributor.author Заїка, Т. П.
dc.date.accessioned 2023-11-27T13:10:31Z
dc.date.available 2023-11-27T13:10:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/29016
dc.description Лабенко, О. В. Критичне мислення та медіаграмотність у цифрову епоху: виклики та можливості для української освіти / О. В. Лабенко, Н. В. Шакун, Т. П. Заїка, Т. П. // Перспективи та інновації науки. - 2023. - № 12 (30). - С. 331-345. uk_UA
dc.description.abstract Стаття присвячена дослідженню критичного мислення та медіаграмотності в цифрову епоху та їх впливу на українську освіту. Зазначено, що в цифрову епоху критичне мислення та медіаграмотність стають надзвичайно важливими компетенціями для кожної людини. Швидкий розвиток технологій та доступ до великої кількості інформації роблять нас уразливими перед маніпуляціями, дезінформацією та фейковими новинами. Особливо це актуально для освіти в Україні, де інформаційна війна останніми роками набула неабиякого розмаху. Розглянуто сутність критичного мислення та медіаграмотності. Зазначено, що під час навчання медійній грамотності здобувачі освіти опановують навички безпечного використання медіа, розвивають уміння виражати свої думки, формувати власну точку зору та брати участь у суспільному житті. Важливим складником медійної грамотності є здатність аналізувати медійне оточення, критично сприймати інформацію з медіа та висловлювати своє ставлення до подій і явищ через медійні засоби. Також зауважено, що в контексті медійного простору критичне мислення – це складний процес рефлексії, який об’єднує асоціативне сприйняття, синтез, аналіз та оцінку роботи медіа в суспільстві, а також медіатекстів, що доходять до нас через засоби масової комунікації. Розглянуто можливості, які відкриває критичне мислення та медіаграмотність для української освіти в цифрову епоху, а також виклики, що їх супроводжують. У висновку зазначено, що зі зростанням впливу цифрових медіа підвищується значення відповідального ставлення до них освітян, батьків, уряду та суспільства загалом. Важливо, щоб усі суспільні групи спільно працювали над забезпеченням якісної освіти, приділяючи значну увагу розвитку критичного мислення та медіаграмотності. Тільки так Україна зможе підготувати обізнаних та компетентних громадян, що здатні ефективно функціонувати в цифрову епоху, повною мірою використовуючи її можливості та впоратися з будь-якими її викликами. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.relation.ispartofseries Перспективи та інновації науки;№ 12 (30)
dc.subject медіаосвіта uk_UA
dc.subject медіаграмотність uk_UA
dc.subject інфомедійна грамотність uk_UA
dc.subject критичне мислення uk_UA
dc.subject цифрова епоха uk_UA
dc.subject виклики uk_UA
dc.subject можливості, uk_UA
dc.subject українська освіта uk_UA
dc.subject media education uk_UA
dc.subject media literacy uk_UA
dc.subject infomedia literacy uk_UA
dc.subject critical thinking uk_UA
dc.subject digital age uk_UA
dc.subject challenges uk_UA
dc.subject opportunities uk_UA
dc.subject Ukrainian education uk_UA
dc.title Критичне мислення та медіаграмотність у цифрову епоху: виклики та можливості для української освіти uk_UA
dc.title.alternative Critical thinking and media literacy in the digital era: challenges and opportunities for ukrainian education uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article is devoted to the study of the importance of critical thinking and media literacy in the digital age and their impact on Ukrainian education. It is noted that in the digital era, critical thinking and media literacy become extremely important competencies for every person. The rapid development of technology and access to a large amount of information make us vulnerable to manipulation, misinformation and fake news. This is especially relevant for education in Ukraine, where information warfare is of great importance. The essence of critical thinking and media literacy is considered. It is notedas the ability to express their opinions, form their own point of view and participate in public life. An important part of media literacy is the ability to analyze the media environment: critical perception of information from the media and the ability to express oneself through media means It is also noted that in the context of media and media texts, critical thinking is a complex process of reflection that combines associative perception, synthesis, analysis and evaluation of the work of media in society, as well as media texts that reach us through mass communication. The challenges and opportunities of critical thinking and media literacy for Ukrainian education in the digital age are considered. The conclusion states that as the influence of digital media grows, so does the responsibility for educators, parents, government, and society in general. All these parties must work together to ensure quality education with elements of critical thinking and media literacy. Only in this way will Ukraine be able to prepare knowledgeable and competent citizens who will be able to function effectively in the digital era and cope with the complex challenges and opportunities it brings. that during media literacy training, students learn the skills of safe media use, as well uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record