Короткий опис(реферат):
У статті представлено результати науково-методичного дослідження синтеза нейромережевого контролера та розрахунок умов виникнення фрикційних автоколивань в електроприводі рейкових транспортних засобів таких як: магістральні електровози, електропоїзди приміського сполучення, шахтні електровози, трамваї, поїзди метро та інші види транспорту. Проведені дослідження показали можливість побудови інтелектуальних систем управління, на базі прямо спрямованих нейронних мереж з сигмоїдальними активаційними функціями нейронів прихованого шару структури NN3-20-1. Такі системи, на відміну від класичних, мають хороші демпфуючими властивостями, що перешкоджає виникненню коливальних або автоколивальних динамічних режимів. Застосування нейронних мереж для управління електромеханічними системами не призводить до підвищення астатизму по впливу, що збурює, тому в даній системі спостерігається статична помилка швидкості другої маси, яка становить 0,7%.
Суть розробки, основні результати:
Розробка системи керування тягового асинхронного електроприводу на основі нейромережі / Я. Кириленко, Б. Воробйов, С. Сенченко, Юю Кутовий, Лю Хань // Технічні науки та технології. - 2023. - № 3 (33). - С. 198-204.