Короткий опис(реферат):
У статті представлені дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану, розкриті особливості формування попиту на товари безпекового призначення. Показано, що ситуація яка склалася на споживчому ринку в період запровадження воєнного стану, суттєво змінила пріоритети споживацької поведінки
населення, висунувши на перший план потребу в захищеності та життєзабезпечення,
що суттєво підвищило попит на товари та послуги безпекового призначення. Проаналізована поведінка основних учасників споживчого ринку, де в умовах воєнного
стану ще більш посилилось суперечності в системі «реалізатор-споживач», що негативно вплинуло на товарообіг та функціонування каналів розподілу товарів. Значна
увага приділена ціноутворенню на товари безпекового асортименту як особливого
виду товарів, можливості їх придбання певними категоріями населення з обмеженою
платоспроможністю, охарактеризована соціальна відповідальність бізнесу в умовах
воєнного стану. Виявлені та формалізовані пріоритетні напрямки маркетингових досліджень ринку та його основних суб’єктів, які реалізуються в поетапному процесі послідовного вивчення потреб споживачів на товари безпекового асортименту та джерел їх постачання, дослідження діяльності конкурентів та можливості раціональної
організації логістичного ланцюга доставки зазначених товарів кінцевим споживачам.
Підкреслюється, що дослідження саме потреб споживачів і способів їх задоволення актуалізуються в умовах виникнення надзвичайних ситуацій. Представлена загальна
схема процесу маркетингових досліджень споживчого ринку та його основних
суб’єктів в умовах зміни або виникнення нових потреб споживачів. З огляду на особливості ситуації, що склалась на споживчому ринку в умовах воєнного стану, значущості самих товарів безпекового призначення, виникненням певних проблем, пов’язаних з пошуком, вибором та постачанням, запропоновані методичні аспекти маркетингових досліджень зазначених товарів та їх логістичного забезпечення, що дозволяє більш ефективно розв’язувати наявні проблеми.
Суть розробки, основні результати:
Ільчук, В. Маркетингові дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану: особливості та пріоритети / В. Ільчук, І. Лисенко // Науковий вісник Полісся. - 2023. - № 2 (27). - С. 338-352.