Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.stu.cn.ua/123456789/14864
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Купенко, О. В. | - |
dc.date.accessioned | 2017-08-19T07:11:15Z | - |
dc.date.available | 2017-08-19T07:11:15Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.uri | http://ir.stu.cn.ua/123456789/14864 | - |
dc.description | Купенко, О. В. Методологічні засади організації самостійної роботи майбутніх соціальних працівників як складова їх підготовки до проектної діяльності / О. В. Купенко // Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. - 2016. - № 2 (8). - С. 83-93. | en_US |
dc.description.abstract | Розглянуто роль самостійної роботи студентів вищих навчальних закладів у підготовці їх до проектної діяльності соціального працівника. Вихідним для аналізу є перелік результатів навчання Національної рамки кваліфікації (зокрема результатів, пов’язаних з автономністю та відповідальністю). Для розкриття механізмів організації самостійної роботи застосовано кібернетичний та синергетичний підходи в їх взаємному доповненні. На підставі цих підходів визначено педагогічні методи організації самостійної роботи студентів, які у підсумку покликані забезпечити підготовку майбутніх соціальних працівників до проектної діяльності. Акцент зроблено на педагогічному методі проектів. | en_US |
dc.language.iso | uk | en_US |
dc.publisher | Чернігів : ЧНТУ | en_US |
dc.relation.ispartofseries | Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія;№ 2 (8) | - |
dc.subject | національна рамка кваліфікації | en_US |
dc.subject | самостійність | en_US |
dc.subject | самостійна робота | en_US |
dc.subject | кібернетичний підхід | en_US |
dc.subject | синергетичний підхід | en_US |
dc.subject | проектна діяльність | en_US |
dc.subject | педагогічні методи | en_US |
dc.subject | педагогічний метод проектів | en_US |
dc.subject | підготовка соціальних | en_US |
dc.subject | национальная рамка квалификации | en_US |
dc.subject | самостоятельность | en_US |
dc.subject | самостоятельная работа | en_US |
dc.subject | кибернетический подход | en_US |
dc.subject | синергетический подход | en_US |
dc.subject | педагогический метод проектов | en_US |
dc.subject | подготовка социальных работников | en_US |
dc.subject | проектная деятельность | en_US |
dc.subject | педагогические методы | en_US |
dc.subject | National Qualifications Framework | en_US |
dc.subject | independence | en_US |
dc.subject | self-study | en_US |
dc.subject | the cybernetic approach | en_US |
dc.subject | synergetic approach | en_US |
dc.subject | project work | en_US |
dc.subject | teaching methods | en_US |
dc.subject | teaching method of projects | en_US |
dc.subject | training of social workers | en_US |
dc.title | Методологічні засади організації самостійної роботи майбутніх соціальних працівників як складова їх підготовки до проектної діяльності | en_US |
dc.title.alternative | Методологические основы организации самостоятельной работы будущих социальных работников как составляющая их подготовки к проектной деятельности | en_US |
dc.title.alternative | Мethodological bases of the organization of independent study of future social workers as part of their preparations for the project activities | en_US |
dc.type | Article | en_US |
dc.description.abstractalt1 | Рассмотрена роль самостоятельной работы студентов высших учебных заведений в подготовке их к проектной деятельности социального работника. Исходным для анализа является перечень результатов обучения Национальной рамки квалификации (в том числе результатов, связанных с автономностью и ответственностью). Для раскрытия механизмов организации самостоятельной работы применены кибернетический и синергетический подходы в их взаимном дополнении. На основании этих подходов определены педагогические методы организации самостоятельной работы студентов, которые призваны обеспечить подготовку будущих социальных работников к проектной деятельности. Акцент сделан на педагогическом методе проектов. | en_US |
dc.description.abstractalt2 | The paper concerns the methodological approaches of the organization of independent work of students of higher education institutions in preparing them to make project activities as social workers. The basis for the establishment of such a connection is the analysis of the list of studying results in National Qualifications Framework in part the "Independence and Responsibility". We believe that there is some controversy regarding the independent work: on the one hand, students must consciously set goals and plan their studying, on the other hand, the logics of professional training requires goal setting and significant management role of the teacher. To solve this contradiction the cybernetic and synergetic approaches to the analysis of the learning process in higher education establishment are applied in their mutual complement in the article. From the standpoint of cybernetic approach more emphasis is put on how the feedback laws manifest themselves in the educational system, on the required amount of diversity, the emergence and complementarity. These laws to a greater extent are applied to the learning process under the teacher`s guidance. According to synergistic approach a presence of a self-organization process in the educational system is acknowledged. As the order of the parameters the following ones are proposed: 1) the activities in which students already possess some experience; 2) the students` control over their own activities; 3) communication, whichcomplements the results of individual work. Methods of reflection, role play, small group work, project method as an independent students` study, as well as the introductory practice are proposed while implementing these order parameters. It is maintained that the synergy attracts attention not only to the individual but also to a particular community of people. We are talking about academic student groups and subgroups, as well as the partnership of teachers, students and potential customers of personnel in joint projects. The corresponding experimental test was carried out in the Sumy State University for the students majoring in Sociology. The positive results in preparation of students for the project activities of social workers are achieved. | en_US |
Розташовується у зібраннях: | Проблеми соціальної роботи: філософія, психологія, соціологія. — 2016. — №2 (8) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
83-93.pdf | стаття | 279,54 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.