Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/15256
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСахно, Є. Ю.-
dc.contributor.authorПономаренко, С. І.-
dc.contributor.authorКорнієць, К. Є.-
dc.date.accessioned2015-09-22T12:38:53Z-
dc.date.accessioned2017-10-29T19:45:52Z-
dc.date.available2015-09-22T12:38:53Z-
dc.date.available2017-10-29T19:45:52Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/15256-
dc.descriptionСахно, Є. Ю. Проектування нової автоматичної системи живлення гідростатичних опор / Є. Ю. Сахно, С. І. Пономаренко, К. Є. Корнієць // Технічні науки та технології. – 2017. – № 2 (8). – C. 49-56.en_US
dc.description.abstractАктуальність теми дослідження. Розвиток технологічних систем вимагає від проектувальників автоматизувати робочі рухи машин та механізмів.. В зв’язку з цим постає завдання автоматичної компенсації зазору в спряженні «вал-підшипник» при динамічної зміни зовнішнього навантаження на вал простими конструктивними засобами Таке проектне рішення дозволяє проводити компенсацію величини зміщення в короткий час та з високою точністю, тим самим зменшуючи знос опорних шийок вала, що обертається в гідростатичній опорі. Постановка проблеми. Одним з напрямків ефективного функціонування гідростатичних опор є автоматичне регулювання жорсткості та їх несучої здатності не змінюючи геометричні параметри підшипника. В зв’язку з цим постає задача підвищення експлуатаційних параметрів опор за рахунок вдосконалення конструктивних елементів гідростатичного вузла використовуючи нову конструкцію регулятора жорсткості. Аналіз останніх досліджень і публікацій. Проблему створення нових систем живлення гідростатичних опор представлено в ряді наукових робіт. Так, визначені векторні поля швидкостей та поле статичного тиску в щілині гідроопори. Досліджено параметри в’язкого руху робочої рідини в щілині сферичної опори при струменевому регулюванні та визначено перспективи проектування гідростатичних опор для високошвидкісної механічної обробки деталей на металорізальних верстатах. Виділення недосліджених частин загальної проблеми. При проектуванні систем автоматичного регулювання переміщень вала в гідроопорі під час змінних навантажень виникає проблема вдосконалення системи управління процесом компенсації масляного клину в сполученні «вал - підшипник ковзання», рішення якої дозволяє зменшити коливання, силове навантаження на вал та зношування опорних шийок. Постановка завдання. Головним завданням даної роботи є розробка теоретичних підходів щодо проектування нової системи живлення гідростатичних опор для стабілізації положення вала при його зміщенні під навантаженням. Виклад основного матеріалу. Для стабілізації зазору у гідроопорі пропонується нова система живлення з регулятором жорсткості, яка дозволяє здійснювати контроль переміщень вала при різних навантаженнях безпосередньо в точці його найбільшого зміщення, що дає можливість своєчасної автоматичної компенсації витрати мастила в в опорі з підвищенням її жорсткості у моменти перевантажень. В запропонованому регуляторі існує основна і додаткова система подачі робочої рідини до карманів підшипника від одного насоса. В основній системі живлення, рідина подається до карманів опори, а в додатковій системі живлення опори подача рідини відбувається через отвори, виконані безпосередньо у перемичці підшипника. Висновки відповідно до статті. В роботі наведено теоретичні основи проектування нової системи живлення гідростатичних опор. Проведено моделювання процесу формування швидкостей руху робочої рідини в перетині гідроопори при додатковій подачі робочої рідини в спряження «вал-підшипник». Визначено силу тиску робочої рідини, що виникає в клиновидній щилині підшипника. Побудовано залежності витрат рідини в кармані гідростатичної опори від зміщення вала під навантаженням та амплітуди його коливань.en_US
dc.language.isouken_US
dc.publisherЧернігів: ЧНТУen_US
dc.relation.ispartofseriesТехнічні науки та технології; № 2 (8)-
dc.subjectгідростатична опораen_US
dc.subjectсистема живленняen_US
dc.subjectшвидкість рідиниen_US
dc.subjecthydrostatic bearingen_US
dc.subjectthe power supply systemen_US
dc.subjectthe fluid velocityen_US
dc.subjectгидростатическая опораen_US
dc.subjectсистема питанияen_US
dc.subjectскорость жидкостиen_US
dc.titleПроектування нової автоматичної системи живлення гідростатичних опорen_US
dc.title.alternativeDesign of new automated power system of hydrostatic supportsen_US
dc.title.alternativeПроектирование новой автоматической системы питания гидростатических опорen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1Urgency of the research. The development of technological systems requires the designers to automate the labour movement of machinery. Due to this there is a problem of automatic compensation of the gap in the pair "shaft-bearing" dynamic changes in the external load on the shaft simple design means Such design solution allows to compensate the displacement value in a short time and with high accuracy, thereby reducing the wear of the support cranks of the rotating shaft in the hydrostatic support. Target setting. One of the directions of the effective functioning of the hydrostatic support is the automatic control of stiffness and bearing capacity without changing the geometrical parameters of the bearing. In this regard, there arises a problem of increasing operational parameters of the supports due to the improvement of constructive elements of the hydrostatic node using the new controller design stiffness. Actual scientific researches and issues analysis. The problem of creating new power systems of hydrostatic supports are presented in some scientific papers. Thus, the vector field of velocities and static pressure in the well hydrostatic support are determined. The parameters of the motion of viscous fluid in the gap of the spherical support jet regulation and perspectives design of hydrostatic bearings for high speed machining of parts on machine tools are investigated. Uninvestigated parts of general matters defining. There is a problem of improving the control system of the oil wedge compensation process in combination "shaft - slide bearing" appearing during designing of automatic shaft control systems for shifting loads. Its solution would allow to reduce the oscillation, the power load on the shaft and the wear of the support cervixes. The research objective. The main objective of this work is development of theoretical approaches to the design of new power system of hydrostatic bearings for stabilizing the shaft during its displacement under load. The statement of basic materials. To stabilize the gap in hydrostatic bearings it is proposed a new power system with a regulator of stiffness, which allows to control shaft displacement under different loads directly at the point of maximum displacement, that enables timely, automatic compensation of consumption of the lubricant in the support to increase its rigidity in moments of overload. In the proposed controller, there is a primary and secondary supply system of the working fluid to the bearing pockets from one pump. In the main supply system, the fluid is supplied to pockets of support and additional power system supports the flow of liquid coming through the holes made directly in the jumper of the bearing. Conclusions. In the article theoretical bases of design of new power system hydrostatic bearings were given. The simulation of the process of working velocities formation of the fluid in the hydrostatic section of the support for additional supply of working fluid in pair "shaft-bearing" was done. The pressure force of the working fluid that occurs in the wedge-shaped gap of the bearing was defined. The dependences of liquid flow in the pocket of the hydrostatic support against displacement of the shaft under load and the amplitude of its oscillations was built.en_US
dc.description.abstractalt2Рассмотрены вопросы проектирования новой системы питания гидростатических опор при вращении вала под нагрузкой. Предложена модель распределения скоростей движения жидкости и давления в сечении гидростатической опоры при подаче дополнительного объема масла в зазор между валом и подшипником.en_US
Розташовується у зібраннях:Сахно Є. Ю.: наукові статті
№2 (8)

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
264.pdfстаття1,67 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.