Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://ir.stu.cn.ua/123456789/20418
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorПолковниченко, С. О.-
dc.contributor.authorМурай, А. О.-
dc.date.accessioned2020-12-16T09:32:55Z-
dc.date.available2020-12-16T09:32:55Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.urihttp://ir.stu.cn.ua/123456789/20418-
dc.descriptionПолковниченко, С. О. Оцінка конкурентоспроможності України на європейському ринку туристичних послуг / С. О. Полковниченко, А. О. Мурай // Ефективна економіка. - 2018. - № 12.en_US
dc.description.abstractУ статті визначено конкурентоспроможність України на європейському ринку туристичних послуг. Досліджено позиції України у рейтингу Індексу конкурентоспроможності сектора подорожей та туризму країн світу за 2013 і 2017 роки порівняно із європейськими країнами. З’ясовано, що в Україні в достатній мірі не використовуються сприятливі передумови для належного розвитку в’їзного туризму, до яких відносяться її вигідне геополітичне положення, природно-рекреаційні та культурно-історичні ресурси. Визначено проблеми, які знижують конкурентоспроможність туристичного продукту України на європейському ринку. Проаналізовано позиції України за складовими Індексу конкурентоспроможності у сфері туризму, які об’єднані в чотири групи (субіндекси), за 14 укрупненими показниками, пов’язаними із в’їздом туристів. З’ясовано, що конкурентними перевагами України є охорона здоров’я та гігієна, людські ресурси та ринок праці, цінова конкурентоспроможність туристичної індустрії, культурні ресурси та ділові поїздки. Найгірші показники спостерігались за такими складовими Індексу конкурентоспроможності як рівень безпеки в країні та бізнес-середовище. Обґрунтовано шляхи підвищення конкурентоспроможності України на європейському ринку туристичних послуг.en_US
dc.language.isouken_US
dc.relation.ispartofseriesЕфективна економіка;№ 12-
dc.subjectтуристична послугаen_US
dc.subjectринок туристичних послугen_US
dc.subjectконкурентоспроможність України на ринку туристичних послугen_US
dc.subjectіндекс конкурентоспроможності сектора подорожей та туризмуen_US
dc.subjectконкурентні перевагиen_US
dc.subjecttourist serviceen_US
dc.subjecttourist services marketen_US
dc.subjectUkraine's competitiveness in the tourist services marketen_US
dc.subjecttravel and tourism competitiveness indexen_US
dc.subjectcompetitive advantagesen_US
dc.titleОцінка конкурентоспроможності України на європейському ринку туристичних послугen_US
dc.title.alternativeAssessment of Ukraine’s competitiveness in the european market of tourist servicesen_US
dc.typeArticleen_US
dc.description.abstractalt1The article defines Ukraine’s competitiveness in the European tourist services market as an opportunity to ensure production of such a tourist product that will be able to compete in the established environment of the European market, that is, more than comparing to competitors meet the needs and expectations of tourists, reflect the optimal price–quality ratio. The position of Ukraine in the rating of the World Travel and Tourism Competitiveness Index for 2013 and 2017 in comparison with the European countries is researched. Ukraine is disclosed to be ranked after all the EU countries and is only ahead of Macedonia, Serbia, Albania, Bosnia and Herzegovina and Moldova in this regard. It is revealed that Ukraine does not make sufficient use of favorable preconditions for proper development of inbound tourism, which includes its favorable geopolitical position, natural, recreational, cultural and historical resources. The problems reducing competitiveness of tourist products of Ukraine in the European market are identified, namely: significant physical and moral depreciation of the material base of tourism; insufficient number of hotels and other means of placing with modern level of comfort, meeting the international standards; unsatisfactory safety conditions; low quality of roads; insufficient advertising and information support or even lack of information in European countries on the various places of Ukraine; weak management culture of tourism, etc., which testifies to ineffectiveness of the marketing policy for promotion of Ukrainian tourist product to the European market. The position of Ukraine is analyzed with respect to the components of the Tourism Competitiveness Index, which are united into four groups (subindexes) characterizing the favorable environment in the country for tourism development, the state policy and the creation of favorable conditions in travel and tourism area, infrastructure, natural and cultural resources under 14 aggregate indicators related to inflow of tourists. It is revealed that Ukraine's competitive advantages are health and hygiene, human resources and labour market, price competitiveness of the tourism industry, cultural resources and business travel. The worst indicators were observed for such components of the Competitiveness Index as the level of security in the country and the business environment. The ways of increase of competitiveness of Ukraine in the European market of tourist services are substantiated.en_US
Розташовується у зібраннях:Полковниченко С. О.: наукові статті

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Полковниченко, Мурай, стаття 2018.pdfстаття362,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.