ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Безуглий, І. В.
dc.date.accessioned 2020-06-13T10:22:35Z
dc.date.available 2020-06-13T10:22:35Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/19487
dc.description Безуглий, І. В. Напрями використання інформаційних технологій в туризмі / І. В. Безуглий // Проблеми системного підходу в економіці. - 2019. - № 4(72). - С. 200-207. en_US
dc.description.abstract У статті розглянуто можливі напрями використання інформаційних технологій у туризмі: глобальні розподільчі системи, системи бронювання через Інтернет, Інтернет-портали, спеціалізовані комп’ютерні програми для автоматизації бізнесу, мобільні додатки. Представлено найбільші глобальні розподільчі системи світу, проаналізовано пропозиції та Інтернет-проекти, які використовують їхні ресурси; найбільш поширені сервіси для бронювання; приклади туристичних Інтернет-порталів в Україні, подано їх характеристики. Представлено особливості використання автоматизованих систем управління взаємовідносинами з клієнтами (CRM-систем) та систем планування ресурсів підприємства (EPP-систем), тенденції їх розвитку. Перелічено найбільш розповсюджені в Україні комплекси автоматизації готелю (PMS). Представлено приклади мобільних додатків, які використовуються у туризмі en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.subject інформаційні системи в туризмі en_US
dc.subject глобальні розподільчі системи en_US
dc.subject системи бронювання en_US
dc.subject Інтернет-портал en_US
dc.subject автоматизовані системи управління en_US
dc.subject мобільні додатки en_US
dc.subject информационные системы в туризме en_US
dc.subject глобальные распределительные системы en_US
dc.subject системы бронирования en_US
dc.subject Интернет-портал en_US
dc.subject автоматизированные системы управления en_US
dc.subject мобильные приложения en_US
dc.subject information systems in tourism en_US
dc.subject global distribution systems en_US
dc.subject reservation systems en_US
dc.subject internet portal en_US
dc.subject automated control systems en_US
dc.subject mobile applications en_US
dc.title Напрями використання інформаційних технологій в туризмі en_US
dc.title.alternative Areas of use of information technologies in tourism en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 В статье рассмотрены возможные направления использования информационных технологий в туризме: глобальные распределительные системы, системы бронирования через Интернет, Интернет-порталы, специализированные компьютерные программы для автоматизации бизнеса, мобильные приложения. Представлены крупнейшие глобальные распределительные системы мира, проанализированы предложения и Интернет-проекты, которые используют их ресурсы, наиболее распространенные сервисы для бронирования. Показаны примеры туристических Интернет-порталов Украины, представлены их характеристики, особенности использования автоматизированных систем управления взаимоотношениями с клиентами (CRM-систем) и систем планирования ресурсов предприятия (EPP-систем), тенденции их развития. Перечислены наиболее распространенные в Украине комплексы автоматизации гостиницы (PMS). Представлены примеры мобильных приложений, которые используются в туризме en_US
dc.description.abstractalt2 The definition of information systems in tourism is given as a set of technical, software and organizational components that are used for the collection, processing, analysis of tourist information for a specific purpose. Possible directions of use of information technologies in tourism are considered: global distribution systems, systems of reservation via the Internet, Internet portals, specialized computer programs for business automation, mobile applications. The largest global distribution systems in the world are presented, proposals and Internet projects using their resources are analyzed. The most common booking services are presented. Their online resources have been submitted and their proposals analyzed. The definition of the tourist internet portal as a large site that offers search for tours, booking tickets, choosing a hotel and more. Examples of tourist Internet portals of Ukraine are presented, their characteristics are presented. The advantages of Internet portals over printed sources of information are given. The features of the use of automated customer relationship management (CRM-systems) and enterprise resource planning systems (EPP-systems) are presented. An analysis of the market segment of CRM-systems is provided, it is defined as fast growing. The main trends in the implementation of CRM-systems are highlighted: the desire to reduce costs, integration with information sources, development of mobile versions. The directions of integration of CRM-systems with other sources of information are presented: integration with telephony, with social networks, with mailing services. Integration with telephony will allow you to receive real data on calls. Integration with the newsletter service will allow you to sample, send newsletters and receive information about the recipient's response. Integration with social networks will help to correlate customer requests with their requests. Selected hotel automation complexes. There is a tendency to shorten the software update period in hotels. Listed components are standard components of these systems. The most common hotel automation complexes (PMS) in Ukraine are listed. Examples of mobile applications used by tourism are presented, their characteristics are presented. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу