dc.description.abstract |
Актуальність дослідження інструментів оцінки та моніторингу інтернаціоналізації вищої освіти посилюється в контексті зміни парадигми акредитації освітніх програм і системи фінансування закладів вищої освіти. Сучасні заклади вищої освіти повинні
розглядати інтернаціоналізацію не як мету, а як засіб підвищення якості вищої освіти,
інституційної репутації на національному та міжнародному рівнях, диверсифікації
фінансових і людських ресурсів. Підкреслюється важливість залучення всіх стейкхолдерів (учасників освітнього процесу, представників органів державної влади та місцевого самоврядування, представників роботодавців і бізнес-спільноти, а також
громадськості) до розробки стратегії інтернаціоналізації та здійснення моніторингу за її впровадженням. На підставі аналізу методик оцінки та моніторингу інтернаціоналізації вищої освіти за кордоном у статті пропонується інструмент для
збору даних «CIHEIP (Complex of Indicators of Higher Education Internationalization
Performance)», що є комплексом індикаторів для вимірювання рівня інтернаціоналізації закладів вищої освіти. Пропонований комплекс кількісних і якісних індикаторів дає змогу визначити рівень інтернаціоналізації закладів вищої освіти за ключовими вимірами міжнародної діяльності, що включають стратегічне планування й управління, освітній і науково-дослідницький процес. Розроблений
інструмент базується на самооцінюванні закладами вищої освіти заходів і результатів реалізації стратегічного плану, дозволяє зібрати широкий спектр інформації у сфері
інтернаціоналізації, відкриває для закладів вищої освіти напрями для удосконалення
освітньої пропозиції, допомагає визначити сильні та слабкі сторони. Підкреслюються
обмеження, пов’язані із самооцінюванням інтернаціоналізації вищої освіти: виключається можливість його застосування при проведенні зовнішніх акредитацій, а отже, неможливість отримати експертний відгук і рекомендації щодо удосконалення. |
en_US |