IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Корекція поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Степаненко, К. В.
dc.date.accessioned 2021-02-08T12:06:46Z
dc.date.available 2021-02-08T12:06:46Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/21158
dc.description Степаненко, К. В. Корекція поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації : магістерська робота : 231 Соціальна робота / К. В. Степаненко ; керівник роботи Поленкова М. В. ; Національний університет «Чернігівська політехніка», кафедра креативних індустрій та соціальних інновацій. – Чернігів, 2020. – 86 с. en_US
dc.description.abstract Актуальність дослідження. У молодшому шкільному віці змінюється соціальна ситуація розвитку, яка представляє нові, ускладнені вимоги до інтелектуальних, психофізіологічних можливостей дітей і призводить до виникнення в них негативних емоційних станів, порушень поведінки, є об’єктивним чинником фрустрації. У розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації переважають неконструктивні типи поведінки у вигляді роздратованості, образливості, звинувачення інших, агресивних дій, жорстокості, афективних спалахів, протестних реакцій, що суттєво погіршує їх соціальну адаптацію. Преший розділ присвячено теоретико-методологічним засадам дослідження поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації. В другому розділі проведено емпіричне дослідження особливостей поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації. В третьому розділі надається комплекс заходів з з психокорекції поведінки розумово відсталих дітей ситуаціях фрустрації. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що: здійснено теоретичний аналіз зарубіжних і вітчизняних джерел з дослідження феномену фрустрації та особливостей реагування людини в ситуаціях фрустрації; досліджено особливості поведінки розумово відсталих дітей у ситуаціях фрустрації та залежність вибору певного типу емоційно-поведінкового реагування від вікових, особистісних властивостей поведінки таких дітей; виявлено показники, критерії та рівні оцінки ступеня сформованості поведінки розумово відсталих дітей у ситуаціях фрустрації; розроблено комплексну програми корекції, спрямовану на поетапний та взаємопов’язаний розвиток соціально прийнятих форм поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject корекція поведінки en_US
dc.subject діти з розумовою відсталістю en_US
dc.subject діти молодшого шкільного віку en_US
dc.subject фрустрація en_US
dc.subject behavior correction en_US
dc.subject children with mental retardation en_US
dc.subject children of primary school age en_US
dc.subject frustration en_US
dc.title Корекція поведінки розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку в ситуаціях фрустрації en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 Relevance of research. In the primary school age, the social situation of development changes, which presents new, complex requirements for the intellectual, psychophysiological capabilities of children and leads to the emergence of negative emotional states, behavioral disorders, is an objective factor of frustration. Mentally retarded children of primary school age in situations of frustration are dominated by unconstructive types of behavior in the form of irritability, resentment, accusation of others, aggressive actions, cruelty, emotional outbursts, protest reactions, which significantly impairs their social adaptation. The first section is devoted to the theoretical and methodological principles of studying the behavior of mentally retarded children of primary school age in situations of frustration. The second section conducts an empirical study of the behavior of mentally retarded children of primary school age in situations of frustration. The third section provides a set of measures for the psychocorrection of the behavior of mentally retarded children in situations of frustration. The scientific novelty of the obtained research results is that: the theoretical analysis of foreign and domestic sources on the study of the phenomenon of frustration and the peculiarities of human response in situations of frustration; the peculiarities of the behavior of mentally retarded children in situations of frustration and the dependence of the choice of a certain type of emotional and behavioral response on the age, personal characteristics of the behavior of such children are studied; indicators, criteria and levels of assessment of the degree of formation of behavior of mentally retarded children in situations of frustration are revealed; developed a comprehensive correction program aimed at the gradual and interconnected development of socially accepted forms of behavior of mentally retarded children of primary school age. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу