Короткий опис(реферат):
Об'єкт дослідження - процес соціально-психологічної допомоги сім`ям, що виховують дитину з інвалідністю.
Предмет дослідження – зміст, форми й методи соціально-психологічної допомоги сім`ям, що виховують дитину з інвалідністю.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розкрити зміст, форми й методи соціально-психологічної допомоги сім`ям, що виховують дитину з інвалідністю, розробити програму спрямовану на підвищення рівня адаптації батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини та програму соціально-психологічної реабілітації дітей з інвалідністю.
Завдання дослідження:
1. розкрити теоретико-методологічні засади соціальної роботи з сім`ями, що виховують дитину з інвалідністю;
2. уточнити зміст понять „дитина з інвалідністю”, „адаптація батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини”;
3. емпірично дослідити рівень адаптації батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини;
4. розробити програму адаптації до життєвих умов родин, ускладнених інвалідністю дитини та програму тренінгу толерантного ставлення до дітей з інвалідністю.
Методи дослідження:
− теоретичні: аналіз літературних джерел з метою вивчення та узагальнення досвіду з даної проблеми; метод порівняльно-історичного
8
аналізу для виявлення особливостей соціальної роботи з сім’ями; аналіз нормативних документів для визначення нормативно-правового підґрунтя дослідження.
− емпіричні: діагностичні методи, відповідні завданням дослідження (анкетування, спостереження, тестування) для вивчення проблем батьків, які виховують дитину-інваліда.
− методи математичної статистики.
Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що:
− уточнено сутність понять „дитина з інвалідністю”, „адаптація батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини”;
− дocлiджeно теоретико-методологічні засади соціальної роботи з сім`ями, що виховують дитину з інвалідністю;
− набули подальшого розвитку форми й методи соціальної роботи з сім’єю дитини з інвалідністю.
Пpaктичнe знaчeння oдepжaних результатів: з метою подолання стану тривоги, підвищення рівня самооцінки, поліпшення рівня соціальної адаптації розроблено: програму тренінгу толерантного ставлення до дітей з інвалідністю та програму адаптації до життєвих умов родин, ускладнених інвалідністю дитини.
Суть розробки, основні результати:
Каліберда, О. В. Соціально-психологічна допомога сім`ям, що виховують дитину інваліда : магістерська робота : 231 Соціальна робота / О. В. Каліберда, Є. Ю. Олійниченко ; керівник роботи Філіпович В. М. ; Національний університет «Чернігівська політехніка», кафедра креативних індустрій та соціальних інновацій. – Чернігів, 2020. – 129 с.