IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Соціально-психологічна допомога сім`ям, що виховують дитину інваліда

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Каліберда, О. В.
dc.contributor.author Олійниченко, Є. Ю.
dc.date.accessioned 2021-02-09T07:44:56Z
dc.date.available 2021-02-09T07:44:56Z
dc.date.issued 2020
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/21185
dc.description Каліберда, О. В. Соціально-психологічна допомога сім`ям, що виховують дитину інваліда : магістерська робота : 231 Соціальна робота / О. В. Каліберда, Є. Ю. Олійниченко ; керівник роботи Філіпович В. М. ; Національний університет «Чернігівська політехніка», кафедра креативних індустрій та соціальних інновацій. – Чернігів, 2020. – 129 с. en_US
dc.description.abstract Об'єкт дослідження - процес соціально-психологічної допомоги сім`ям, що виховують дитину з інвалідністю. Предмет дослідження – зміст, форми й методи соціально-психологічної допомоги сім`ям, що виховують дитину з інвалідністю. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та розкрити зміст, форми й методи соціально-психологічної допомоги сім`ям, що виховують дитину з інвалідністю, розробити програму спрямовану на підвищення рівня адаптації батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини та програму соціально-психологічної реабілітації дітей з інвалідністю. Завдання дослідження: 1. розкрити теоретико-методологічні засади соціальної роботи з сім`ями, що виховують дитину з інвалідністю; 2. уточнити зміст понять „дитина з інвалідністю”, „адаптація батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини”; 3. емпірично дослідити рівень адаптації батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини; 4. розробити програму адаптації до життєвих умов родин, ускладнених інвалідністю дитини та програму тренінгу толерантного ставлення до дітей з інвалідністю. Методи дослідження: − теоретичні: аналіз літературних джерел з метою вивчення та узагальнення досвіду з даної проблеми; метод порівняльно-історичного 8 аналізу для виявлення особливостей соціальної роботи з сім’ями; аналіз нормативних документів для визначення нормативно-правового підґрунтя дослідження. − емпіричні: діагностичні методи, відповідні завданням дослідження (анкетування, спостереження, тестування) для вивчення проблем батьків, які виховують дитину-інваліда. − методи математичної статистики. Наукова новизна отриманих результатів дослідження полягає в тому, що: − уточнено сутність понять „дитина з інвалідністю”, „адаптація батьків до життєвих умов, ускладнених інвалідністю дитини”; − дocлiджeно теоретико-методологічні засади соціальної роботи з сім`ями, що виховують дитину з інвалідністю; − набули подальшого розвитку форми й методи соціальної роботи з сім’єю дитини з інвалідністю. Пpaктичнe знaчeння oдepжaних результатів: з метою подолання стану тривоги, підвищення рівня самооцінки, поліпшення рівня соціальної адаптації розроблено: програму тренінгу толерантного ставлення до дітей з інвалідністю та програму адаптації до життєвих умов родин, ускладнених інвалідністю дитини. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Чернігів en_US
dc.subject соціально-психологічна допомога en_US
dc.subject психологічна допомога сім`ям en_US
dc.subject виховання дитини інваліда en_US
dc.title Соціально-психологічна допомога сім`ям, що виховують дитину інваліда en_US
dc.type Thesis en_US
dc.description.abstractalt1 Relevance of research. The organization of social work support for both children with disabilities and their parents is due to the contradiction between public recognition of the problems of parents raising a child with special needs, and insufficiently developed content, forms and methods of social work with this category of clients. to the problems of the child's disability, the process of rehabilitation of the child depends. The first section is devoted to the theoretical and methodological principles of social work with families raising a child with disabilities. The second section examines the specifics of social work with parents of children with special needs as a scientific problem, identifies socio-psychological problems of the family of a child with special needs and reveals the features of parents' adaptation to living conditions complicated by the child's disability. Section 3 is devoted to an empirical study of the level of adaptation of parents to living conditions complicated by the child's disability. The fourth section provides a set of measures for social and psychological assistance to families raising a child with disabilities. The scientific novelty of the obtained research results is that: the essence of the concepts "child with a disability", "adaptation of parents to the living conditions complicated by the child's disability" is specified; "Social work with parents of children with disabilities."; Theoretical and methodological principles of social work with families raising a child with disabilities were studied, and the forms and methods of social work with the family of a child with disabilities were further developed. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу