Abstract:
Глобальні тенденції розвитку торкнулись сфери освіти та науки у більшості країнах, тому швидка адаптація
до змін та викликів дозволить уникнути впливу модифікованої конкуренції та ускладнень системи взаємозв’язків та
взаємозалежностей між учасниками світового ринку науково-освітніх послуг. Стратегія української освіти та
процеси інтернаціоналізації спонукають до активізації нових напрямів розвитку освітньої сфери шляхом кооперації
з закладами інших країн і на цій основі подальшу інтеграцію у світовій освітній простір. Кооперативна діяльність в
освітній сфері таким чином сприятиме позитивній динаміці національної економіки взагалі й окремих освітніх ін-
ституцій. У свою чергу, це вимагає обґрунтування нових просторових освітньо-наукових парадигмальних засад ви-
вчення відносин між суб’єктами ринку освітніх послуг. Виникає потребу в дослідженні механізмів взаємодії
суб’єктів на ринках освітніх послуг, зокрема кооперації діяльності, що спрямовано на підвищення конкурентоспро-
можності закладів вищої освіти в умовах глобальної конкуренції. Визначено, що кооперація закладів вищої освіти –
взаємодія двох або більше ЗВО, серед яких хоча б один є іноземним, форма організації освітньо-наукової діяльності