IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Сучасні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Полковниченко, С. О.
dc.contributor.author Гавриш, Н. О.
dc.date.accessioned 2021-11-24T13:44:40Z
dc.date.available 2021-11-24T13:44:40Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/24406
dc.description Полковниченко, С. О. Сучасні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів [Електронний ресурс] / С. О. Полковниченко, Н. О. Гавриш // Ефективна економіка. – 2021. – №5. en_US
dc.description.abstract У статті виділено групи канцелярських товарів залежно від їх призначення (товари для школи, творчості та офісні товари) та відповідно Українського Класифікатора Товарів ЗЕД 2020. Авторами розглянуто виробників канцелярських товарів, бренди яких представлені на ринку України, та визначено основні види їхньої продукції. Проаналізовано фактори, які впливають на попит канцелярських товарів, визначено його характерні риси. Проведено сегментацію ринку канцелярських товарів за різними критеріями. Визначено зміни, яких зазнали за останні роки уподобання споживачів щодо канцтоварів. Досліджено конкурентне середовище роздрібної торгівлі канцтоварами, представлене спеціалізованими магазинами, спеціалізованими відділами супер- та гіпермаркетів, відділами універсальних магазинів, престижними магазинами подарунків та сувенірів, кіосками, продавцями на ринках, інтернет-магазинами. Проаналізовано динаміку обсягів продажу канцтоварів на ринку України протягом 2015-2019 рр. Зроблено висновок про зростання як оптового, так і роздрібного товарообігу канцелярських товарів, а також зміну тенденції у співвідношенні обсягів видів товарообігу. Зазначено про збереження тенденції посилення продажу канцтоварів іноземного походження. Досліджено динаміку обсягів імпорту та експорту деяких груп канцтоварів, сумарні показники яких зростають, але імпорт канцтоварів значно перевищує експорт. Висвітлено результати анкетування, проведеного на початку березня 2021 року серед жителів міста Чернігова. Визначено основні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів в сучасних умовах. Авторами запропоновано шляхи покращення ситуації на ринку канцелярських товарів, пов’язані з необхідністю проведення опитування чи анкетування споживачів як в точках продажу, так і в соціальних мережах; активного використання соціальних мереж для просування канцтоварів; впровадження гнучкої цінової політики; вивчення поведінки конкурентів тощо. en_US
dc.language.iso uk en_US
dc.publisher Дніпро : Дніпровський державний аграрно-економічний університет en_US
dc.subject канцелярські товари en_US
dc.subject ринок канцелярських товарів en_US
dc.subject товари для школи en_US
dc.subject товари для творчості en_US
dc.subject офісні товари en_US
dc.subject stationery en_US
dc.subject stationery market en_US
dc.subject goods for school en_US
dc.subject goods for creativity en_US
dc.subject goods for office en_US
dc.title Сучасні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів en_US
dc.type Article en_US
dc.description.abstractalt1 Despite the technical progress, stationery plays an important role in everyone’s life. It is still impossible to imagine a full-fledged educational or work process without it. The range of stationery is very wide and is constantly updated. The article identifies groups of stationery depending on their purpose (goods for school, goods for creativity and goods for office) and in accordance with the Ukrainian Classification of Goods FEA 2020. Stationery is bought and sold in a specific market segment. The authors consider the manufacturers of stationery, whose brands are represented in the Ukrainian market, and identify the main types of their products. The factors influencing the demand for stationery are analyzed, its characteristics are determined. The stationery market is segmented in accordance with various criteria (in particular, in accordance with the demographic principle, income level, behavioral principle, etc.). The changes that consumers’ preferences for stationery have undergone in recent years are identified. The competitive environment of retail trade with stationery, represented by specialized stores, specialized departments of supermarkets and hypermarkets, departments of general stores, prestigious gift and souvenir shops, kiosks, market vendors, online stores is studied. The dynamics of stationery sales on the market of Ukraine during 2015-2019 is analyzed. It is concluded that there is growth of both wholesale and retail turnover of stationery, as well as the trend change in the proportion of types of turnover. The ongoing trend of increasing sales of stationery of foreign origin is noted. The dynamics of import and export volumes of some groups of stationery, the total indicators of which are growing but the import of stationery significantly exceeds export, is studied. Most goods are imported from Germany and China, and exported to Russia and Moldova. The results of the survey conducted in early March 2021 among residents of Chernihiv are highlighted. The main trends in the development of the domestic stationery market in current conditions are identified. The authors suggest the ways to improve the situation in the stationery market, related to the need to conduct surveys or questionnaires of consumers both at points of sale and on social networks; active use of social networks to promote stationery; introduction of flexible pricing policy; study of competitors’ behavior, etc. en_US


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу