Abstract:
У роботі здійснено огляд відомих схем шліфування циліндричних та торцевих поверхонь. Проаналізовані переваги та недоліки кожної з них. Також розглянуто прогресивні технології по виготовленню та конструкції шліфувальних кругів. У конструкторсько-технологічному розділі проаналізовані конструктивні особливості заточного верстата ВЗ-208Ф3. Для заданого типу деталей – вал, обрано шліфувальний інструмент та схему обробки, що підвищить точність та продуктивність різання. В науково-дослідному розділі Проведено математичне моделювання оброблюємої поверхні деталі, запропоновано схему шліфування зі схрещеними осями шліфувального круга та валу. Здійснено просторове математичне моделювання процесу формоутворення. За методикою розробленою рядом авторів здійснено розрахунок одиничних та сумарної сил різання при шліфуванні валу. Проведено розрахунок продуктивності обробки та наведені відповідні графічні залежності. Проведено частотний аналіз оброблюємої деталі – валу, визначено перші 5 власних частот обертання та форми що їм відповідають. Розрахунок проведено методом кінцевих елементів в програмному пакеті SolidWorks. Також розраховано перехідну, амплітудо частотну та амплітудо фазову частотну характеристики за типовою методикою у математичному пакеті Mathcad.
Description:
Болва, Є. М. Дослідження процесу шліфування циліндричних поверхонь ступінчастого валу : випускна кваліфікаційна робота : 133 "Галузеве машинобудування" / Є. М. Болва ; керівник роботи А. В. Кологойда ; НУ "Чернігівська політехніка", кафедра автомобільного транспорту та галузевого машинобудування. – Чернігів, 2021. – 80 с.