IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Електронна комерція та цифровий маркетинг у розвитку національних підприємств

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Повна, С. В.
dc.contributor.author Олифіренко, Ю. І.
dc.date.accessioned 2023-01-27T12:01:15Z
dc.date.available 2023-01-27T12:01:15Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/26744
dc.description Повна, С. Електронна комерція та цифровий маркетинг у розвитку національних підприємств / С. Повна, Ю. Олифіренко // Проблеми і перспективи економіки та управління. - 2022. - № 2 (30). - С. 64-73. uk_UA
dc.description.abstract У статті досліджено, що сучасною світовою тенденцією є активний розвиток електронної торгівлі, за останні п’ять років темпи приросту світових роздрібних продажів коливаються у межах 12-29 %, але при цьому національні підприємства поки що не встигають за цією тенденцією. Вони мають темпи приросту цього показника до 5 %, що свідчить про значне відставання від світового поступу у сфері цифрової трансформації. Це вимагає значно активнішого використання фахівців із сучасними знаннями щодо цифрового маркетингу, які спроможні працювати у сфері пошукової оптимізації сайтів, спілкуватися зі споживачами в соціальних мережах тощо. Сьогодні лише активна робота щодо використання можливостей цифрової економіки допоможе національним підприємствам розширювати свої економічні можливості. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Проблеми і перспективи економіки та управління;№ 2 (30)
dc.subject digital economy uk_UA
dc.subject e-commerce uk_UA
dc.subject digital marketing uk_UA
dc.subject search engine optimization uk_UA
dc.subject business development. uk_UA
dc.title Електронна комерція та цифровий маркетинг у розвитку національних підприємств uk_UA
dc.title.alternative Electronic commerce and digital marketing іn the development of national enterprises uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article analyzes the trends in the development of global and national e-commerce. We found out that Ukraine is significantly behind the world average values of the indicator of the annual growth rate of world retail sales. The growth of global online sales fluctuates at the level of 12-29 %, and in Ukraine this figure is 3.5-5 %. This indicates that Ukrainian enterprises lag behind global trends. To overcome these trends, it is necessary to use Internet marketing more actively, the main tools of which are the company's website, activity in search engines, e-mail marketing, social media marketing, and marketing through affiliate programs. The article discusses in more detail the search engine optimization of websites, which provides for the creation of more convenient and complete sites for users, increasing the quality of customer service by communicating with them through the website and social networks, as well as responding to their feedback. When ranking sites in search engines, Google uses more than 200 indicators, and it changes the procedure for calculating the final result daily in order to protect site users from manipulation. Thus, we came to the conclusion that today only active work to use the possibilities of the digital economy will help national enterprises expand their economic opportunities. At the same time, specialists with modern knowledge of digital marketing are needed who are able to work in the field of search engine optimization of websites, communicate with consumers on social networks, etc. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу