ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Хоменко, Л. М.
dc.contributor.author Сагер, Л. Ю.
dc.date.accessioned 2023-03-16T10:28:11Z
dc.date.available 2023-03-16T10:28:11Z
dc.date.issued 2021
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27005
dc.description Khomenko, L. M. Influencer marketing in blood service facilities / L. M. Khomenko, L. Yu. Saher // Науковий вісник Полісся. – 2021. – № 1 (22). – С. 161-170. uk_UA
dc.description.abstract Traditional marketing tools are gradually losing effectiveness. Every year, Internet users grow, and interaction with the company through social media becomes popular. This stimulates the development of new areas of marketing activities of the company. There is a need to find more modern and at the same time practical marketing tools. One of them is influence marketing. Marketing and PR agencies, SMM specialists, and marketers are paying more and more attention to the study of impact marketing; among scientists Gvozdetskaya I. V., Dyachenko K. V., Kueva-Estrada J., Belova T. G., Kislitsyna A. A., Zhurilo V., and others. Selection of unexplored parts of the general problem. Although the number of publications on marketing in the blood service is growing every year, there are no scientific publications on the interaction with opinion leaders in blood service institutions. The work aims to determine possible formats of work with opinion leaders, analyze positive experiences in marketing influence in blood services abroad, and develop recommendations for its use in Ukrainian blood establishments. The paper identified achievable goals and formats of work with opinion leaders, criteria for selecting bloggers, and indicators for assessing interaction effectiveness. The experience of using influencer marketing in blood establishments, particularly in the Date 2 Donate campaign in the UK, collaboration with a writer and blogger in Italy, blogger posts in Singapore and South Africa, were analyzed. Recommendations were developed for the use of influence marketing in blood service establishments of Ukraine. The Blood Service can interact with bloggers through blog posts; an invitation to the blood center, videos showing the process of donating blood; live broadcasts; maintaining an account or heading of the blood center on social networks; conducting competitions on social networks, and others. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 1 (22)
dc.subject інфлюенс-маркетинг uk_UA
dc.subject маркетинг впливу uk_UA
dc.subject блоги uk_UA
dc.subject блогери uk_UA
dc.subject служба крові uk_UA
dc.subject маркетингові комунікації uk_UA
dc.subject маркетингові інструменти uk_UA
dc.subject управління маркетингом uk_UA
dc.subject influencer marketing uk_UA
dc.subject blogs uk_UA
dc.subject bloggers uk_UA
dc.subject blood service uk_UA
dc.subject marketing communications uk_UA
dc.subject marketing tools uk_UA
dc.subject marketing management uk_UA
dc.title Influencer marketing in blood service facilities uk_UA
dc.title.alternative Маркетинг впливу в закладах служби крові uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 Інструменти традиційного маркетингу поступово втрачають ефективність. З кожним роком зростає кількість інтернет-користувачів і стає популярною взаємодія з компанією через соціальні медіа. Це стимулює розвиток нових напрямів маркетингової діяльності компанії. Виникає необхідність в пошуку більш сучасних і разом з цим ефективних маркетингових інструментів. Одним із них є маркетинг впливу. Дослідженню маркетингу впливу все більше уваги приділяють маркетингові та PR-агенства, SMM-фахівці та маркетологи; серед науковців Гвоздецька І. В., Дяченко К. В., Куева-Естрада Дж., Бєлова Т. Г., Кислицина А. А., Журило В. та інші. Хоча з кожним роком збільшується кількість публікацій щодо маркетингу в службі крові, однак відсутні наукові публікації щодо взаємодії з лідерами думок в закладах служби крові. Метою роботи є визначення можливих форматів роботи з лідерами думок, аналіз позитивного досвіду використання маркетингу впливу в службах крові за кордоном, розробка рекомендацій щодо його використання в українських закладах крові. У роботі було визначено можливі цілі та формати роботи з лідерами думок, критерії вибору блогерів та показники для оцінки ефективності взаємодії з ними. Були проаналізовані досвід використання маркетингу впливу в закладах служби крові, зокрема в кампанії «Date 2 Donate» в Великобританії, співпраця з письменником та блогером в Італії, пост блогерів в Сінгапурі та ПАР. Було розроблено рекомендації для застосування маркетингу впливу в закладах служби крові України. Служба крові України може взаємодіяти з блогерами через пости в блозі; запрошення до центру крові; відеоролики з показом процесу здачі крові; прямі ефіри; ведення акаунту або рубрики центру крові в соціальних мережах; проведення конкурсів в соціальних мережах та інші. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record