dc.contributor.author |
Олифіренко, Ю. І.
|
|
dc.contributor.author |
Повна, С. В.
|
|
dc.contributor.author |
Біланенко, О.
|
|
dc.date.accessioned |
2023-04-20T14:42:01Z |
|
dc.date.available |
2023-04-20T14:42:01Z |
|
dc.date.issued |
2022 |
|
dc.identifier.uri |
http://ir.stu.cn.ua/123456789/27231 |
|
dc.description |
Олифіренко, Ю. Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства / Ю. Олифіренко, С. Повна, О. Біланенко // Науковий вісник Полісся. - 2022. - № 2 (25). - С. 240-250. |
uk_UA |
dc.description.abstract |
У статті розглянуто основні засади сучасного розвитку цифрового
маркетингу й логістики при управлінні підприємством. Сформовано особливості розвитку маркетингових технологій та логістики в Індустрії 4.0. Обґрунтовано особливості функціонування підприємства в умовах адаптивного середовища з урахуванням
сучасного стану воєнної агресії в країні. Доведено, що відбудова територій та підприємств у повоєнний період повинна базуватися на використанні новітніх інноваційних
технологій з урахуванням цифрової економіки. Доведено необхідність використання
різних видів стратегій для оптимізації адаптації підприємства з урахуванням наявної
ресурсної спроможності та стану зовнішнього середовища. |
uk_UA |
dc.language.iso |
uk |
uk_UA |
dc.publisher |
Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка» |
uk_UA |
dc.relation.ispartofseries |
Науковий вісник Полісся;№ 2 (25) |
|
dc.subject |
digital marketing |
uk_UA |
dc.subject |
logistics |
uk_UA |
dc.subject |
adaptive management |
uk_UA |
dc.subject |
management |
uk_UA |
dc.subject |
innovative development |
uk_UA |
dc.subject |
innovations |
uk_UA |
dc.subject |
digitalization |
uk_UA |
dc.subject |
digital technologies |
uk_UA |
dc.subject |
enterprise |
uk_UA |
dc.subject |
цифровий маркетинг |
uk_UA |
dc.subject |
логістика |
uk_UA |
dc.subject |
адаптивне управління |
uk_UA |
dc.subject |
менеджмент |
uk_UA |
dc.subject |
інноваційний розвиток |
uk_UA |
dc.subject |
інновації |
uk_UA |
dc.subject |
цифровізація |
uk_UA |
dc.subject |
цифрові технології |
uk_UA |
dc.subject |
підприємство |
uk_UA |
dc.title |
Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства |
uk_UA |
dc.title.alternative |
Digital marketing and logistics іn the adaptive management of the enterprise’s іnnovative development |
uk_UA |
dc.type |
Article |
uk_UA |
dc.description.abstractalt1 |
The article discusses the main principles of modern development of digital
marketing and logistics in enterprise management. The peculiarities of the development of
marketing technologies and logistics in Industry 4.0 have been formed. The peculiarities of the
operation of the enterprise in the conditions of an adaptive environment are substantiated,
taking into account the current state of military aggression in the country. It has been proven
that the reconstruction of territories and enterprises in the post-war period should be based on
the use of the latest innovative technologies, taking into account the digital economy. The need
to use different types of strategies to optimize the adaptation of the enterprise, taking into
account the existing resource capacity and the state of the external environment, is proved.
It is substantiated that the system of digital marketing and logistics in the management
of innovative development of enterprises is one of the levers of ensuring its competitiveness,
as it affects its economic efficiency and contributes to increasing the level of its
competitiveness. Digital marketing and logistics should be considered as a key element of the
company's competitive market development strategy, as these systems have a more
coordinating nature, and the implementation of their principles requires an appropriate
information and analytical base and a developed enterprise infrastructure.
The main results of the implementation of digital marketing and logistics with adaptive
management of the enterprise are highlighted as follows: on the basis of rational use and
placement of stocks, an increase in the volume of sales and provision of a higher level of
customer service is achieved; the marketing and logistics system in the conditions of
adaptation of the enterprise contributes to the strengthening of ties between consumers and
the enterprise, helping to shorten the logistics cycle; development of effective methods of
product distribution, which allows to reduce costs and redistribute appropriate funds for
marketing activities to attract customers; the use of digital marketing and logistics will allow the
company to successfully compete in distant sales markets. |
uk_UA |