IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олифіренко, Ю. І.
dc.contributor.author Повна, С. В.
dc.contributor.author Біланенко, О.
dc.date.accessioned 2023-04-20T14:42:01Z
dc.date.available 2023-04-20T14:42:01Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27231
dc.description Олифіренко, Ю. Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства / Ю. Олифіренко, С. Повна, О. Біланенко // Науковий вісник Полісся. - 2022. - № 2 (25). - С. 240-250. uk_UA
dc.description.abstract У статті розглянуто основні засади сучасного розвитку цифрового маркетингу й логістики при управлінні підприємством. Сформовано особливості розвитку маркетингових технологій та логістики в Індустрії 4.0. Обґрунтовано особливості функціонування підприємства в умовах адаптивного середовища з урахуванням сучасного стану воєнної агресії в країні. Доведено, що відбудова територій та підприємств у повоєнний період повинна базуватися на використанні новітніх інноваційних технологій з урахуванням цифрової економіки. Доведено необхідність використання різних видів стратегій для оптимізації адаптації підприємства з урахуванням наявної ресурсної спроможності та стану зовнішнього середовища. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка» uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 2 (25)
dc.subject digital marketing uk_UA
dc.subject logistics uk_UA
dc.subject adaptive management uk_UA
dc.subject management uk_UA
dc.subject innovative development uk_UA
dc.subject innovations uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject digital technologies uk_UA
dc.subject enterprise uk_UA
dc.subject цифровий маркетинг uk_UA
dc.subject логістика uk_UA
dc.subject адаптивне управління uk_UA
dc.subject менеджмент uk_UA
dc.subject інноваційний розвиток uk_UA
dc.subject інновації uk_UA
dc.subject цифровізація uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject підприємство uk_UA
dc.title Цифровий маркетинг і логістика в адаптивному управлінні інноваційним розвитком підприємства uk_UA
dc.title.alternative Digital marketing and logistics іn the adaptive management of the enterprise’s іnnovative development uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article discusses the main principles of modern development of digital marketing and logistics in enterprise management. The peculiarities of the development of marketing technologies and logistics in Industry 4.0 have been formed. The peculiarities of the operation of the enterprise in the conditions of an adaptive environment are substantiated, taking into account the current state of military aggression in the country. It has been proven that the reconstruction of territories and enterprises in the post-war period should be based on the use of the latest innovative technologies, taking into account the digital economy. The need to use different types of strategies to optimize the adaptation of the enterprise, taking into account the existing resource capacity and the state of the external environment, is proved. It is substantiated that the system of digital marketing and logistics in the management of innovative development of enterprises is one of the levers of ensuring its competitiveness, as it affects its economic efficiency and contributes to increasing the level of its competitiveness. Digital marketing and logistics should be considered as a key element of the company's competitive market development strategy, as these systems have a more coordinating nature, and the implementation of their principles requires an appropriate information and analytical base and a developed enterprise infrastructure. The main results of the implementation of digital marketing and logistics with adaptive management of the enterprise are highlighted as follows: on the basis of rational use and placement of stocks, an increase in the volume of sales and provision of a higher level of customer service is achieved; the marketing and logistics system in the conditions of adaptation of the enterprise contributes to the strengthening of ties between consumers and the enterprise, helping to shorten the logistics cycle; development of effective methods of product distribution, which allows to reduce costs and redistribute appropriate funds for marketing activities to attract customers; the use of digital marketing and logistics will allow the company to successfully compete in distant sales markets. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу