IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Маркетингові дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану: особливості та пріоритети

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Ільчук, В. П.
dc.contributor.author Лисенко, І. В.
dc.date.accessioned 2024-04-03T11:50:31Z
dc.date.available 2024-04-03T11:50:31Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/29944
dc.description Ільчук, В. Маркетингові дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану: особливості та пріоритети / В. Ільчук, І. Лисенко // Науковий вісник Полісся. - 2023. - № 2 (27). - С. 338-352. uk_UA
dc.description.abstract У статті представлені дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану, розкриті особливості формування попиту на товари безпекового призначення. Показано, що ситуація яка склалася на споживчому ринку в період запровадження воєнного стану, суттєво змінила пріоритети споживацької поведінки населення, висунувши на перший план потребу в захищеності та життєзабезпечення, що суттєво підвищило попит на товари та послуги безпекового призначення. Проаналізована поведінка основних учасників споживчого ринку, де в умовах воєнного стану ще більш посилилось суперечності в системі «реалізатор-споживач», що негативно вплинуло на товарообіг та функціонування каналів розподілу товарів. Значна увага приділена ціноутворенню на товари безпекового асортименту як особливого виду товарів, можливості їх придбання певними категоріями населення з обмеженою платоспроможністю, охарактеризована соціальна відповідальність бізнесу в умовах воєнного стану. Виявлені та формалізовані пріоритетні напрямки маркетингових досліджень ринку та його основних суб’єктів, які реалізуються в поетапному процесі послідовного вивчення потреб споживачів на товари безпекового асортименту та джерел їх постачання, дослідження діяльності конкурентів та можливості раціональної організації логістичного ланцюга доставки зазначених товарів кінцевим споживачам. Підкреслюється, що дослідження саме потреб споживачів і способів їх задоволення актуалізуються в умовах виникнення надзвичайних ситуацій. Представлена загальна схема процесу маркетингових досліджень споживчого ринку та його основних суб’єктів в умовах зміни або виникнення нових потреб споживачів. З огляду на особливості ситуації, що склалась на споживчому ринку в умовах воєнного стану, значущості самих товарів безпекового призначення, виникненням певних проблем, пов’язаних з пошуком, вибором та постачанням, запропоновані методичні аспекти маркетингових досліджень зазначених товарів та їх логістичного забезпечення, що дозволяє більш ефективно розв’язувати наявні проблеми. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.publisher Чернігів : НУ "Чернігівська політехніка" uk_UA
dc.relation.ispartofseries Науковий вісник Полісся;№ 2 (27)
dc.subject споживчий ринок uk_UA
dc.subject маркетингові дослідження uk_UA
dc.subject попит uk_UA
dc.subject кон’юнктура ринку uk_UA
dc.subject товари безпекового призначення uk_UA
dc.subject потреби споживачів uk_UA
dc.subject логістичне забезпечення uk_UA
dc.subject consumer market uk_UA
dc.subject marketing research uk_UA
dc.subject demand uk_UA
dc.subject market conditions uk_UA
dc.subject securityrelated goods uk_UA
dc.subject consumer needs uk_UA
dc.subject logistical support uk_UA
dc.title Маркетингові дослідження споживчого ринку в умовах воєнного стану: особливості та пріоритети uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article presents research on the consumer market in conditions of a state of war, revealing peculiarities in the formation of demand for security-related goods. A special approach to these goods is highlighted, as they, by their purpose and functions, cater to needs that are on the second level of Maslow's hierarchy, and their significance rapidly increases during periods of emergencies related to Russia's military aggression against Ukraine. The article demonstrates that the situation on the consumer market during the introduction of martial law significantly shifted the priorities of consumer behavior, placing the need for security and life support at the forefront, leading to a substantial increase in demand for security-related goods and services. The behavior of major participants in the consumer market is analyzed, where the contradictions in the "seller-consumer" system intensified even more in the conditions of martial law, negatively impacting the turnover of goods and the functioning of distribution channels. Considerable attention is given to pricing for security assortment goods as a special category, the possibilities of their acquisition by certain categories of the population with limited purchasing power, and the social responsibility of businesses in times of war. Priorities in marketing research on the market and its main subjects are identified and formalized, carried out in a step-by-step process of studying consumer needs for security assortment goods and sources of their supply, exploring the activities of competitors, and the possibility of a rational organization of the logistics chain for the delivery of these goods to end consumers. It is emphasized that research into consumer needs and ways to satisfy them becomes particularly relevant in times of emergencies. A general scheme of the marketing research process of the consumer market and its main subjects is presented in the context of changing or emerging new consumer needs. Based on the peculiarities of the situation that has arisen in the consumer market in conditions of a state of war, the significance of security-related goods themselves, the emergence of certain problems related to their search, selection, and supply, methodological aspects of marketing research for these goods and their logistical support are proposed, allowing for a more effective resolution of existing issues. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record