IRChNUT
Електронний архів Національного університету "Чернігівська політехніка"

Роль соціальних мереж в інбаунд маркетинговій стратегії для стартапів

ISSN 2415-363X

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Вербицька, А. В.
dc.contributor.author Бабаченко, Л. В.
dc.contributor.author Лисенко, І. В.
dc.date.accessioned 2024-07-24T08:39:18Z
dc.date.available 2024-07-24T08:39:18Z
dc.date.issued 2023
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/30546
dc.description Вербицька, А. В. Роль соціальних мереж в інбаунд маркетинговій стратегії для стартапів / А. В. Вербицька, Л. В. Бабаченко, І. В. Лисенко // Академічні візії. - 2023. - Вип. 17.. uk_UA
dc.description.abstract У даній статті визначено поняття «стартап», основні етапи розвитку стартапу і складові його успіху. Також розглянуто маркетинговий підхід – inbound (вхідний) маркетинг. Поява цього підходу обумовлена трансформаційними змінами економіки, необхідністю адаптації маркетингу до цифровізації економіки. Досліджено сутність поняття «інбаунд маркетинг», визначено його основні принципи та особливості. Зосереджено увагу на значенні такого майданчика, як соціальні мережі у контексті побудови маркетингової інбаунд стратегії. Розкрито основні переваги та особливості соціальних мереж через призму сьогодення, а також визначено роль реалізації контенту через соціальні мережі в інбаунд маркетинговій стратегії розвитку стартапів. uk_UA
dc.language.iso uk uk_UA
dc.relation.ispartofseries Академічні візії;Вип. 17
dc.subject стартап uk_UA
dc.subject інбаунд маркетинг uk_UA
dc.subject канали комунікації uk_UA
dc.subject стратегія uk_UA
dc.subject контент-маркетинг uk_UA
dc.subject startup uk_UA
dc.subject inbound marketing uk_UA
dc.subject communication channels uk_UA
dc.subject strategy uk_UA
dc.subject content marketing uk_UA
dc.title Роль соціальних мереж в інбаунд маркетинговій стратегії для стартапів uk_UA
dc.title.alternative The role of social networks in inbound marketing strategy for startups uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 The article is devoted to the definition of the concept of "startup", the main stages of startup development and components of its success. The article also considers a new marketing approach – inbound marketing. The emergence of this approach is due to transformational changes in the economy and the need to adapt marketing to the digitalisation of the economy. The essence of the concept of "inbound marketing" is studied, its basic principles and features are defined. In order to formulate the concept of inbound marketing, the author analyses the current principles of implementation of its mechanism and proposes its own principles that will allow expanding and diversifying marketing activities, increasing its efficiency and effectiveness, as well as reducing unnecessary tangible and intangible marketing costs by increasing consumer loyalty to the enterprise engaged in transparent business and social activities, as well as reducing the time for making a managerial decision on the formation of marketing tactics. As the most optimal marketing strategies in virtual markets, it is proposed to use the inbound marketing strategy. The marketing strategy should guarantee a comprehensive approach to offering goods and services to consumers in such a way as to ensure their attractiveness in comparison with competitors in all markets. The article also focuses on the importance of such a platform as social networks in the context of building an inbound marketing strategy. The emergence of the Internet has radically changed the development of the communication environment, transforming the concept of a social network as a connection between individuals exclusively in real space. Interaction between members of society has moved to the online environment, which is now being actively socialised. The global nature of the communication space formed by online social networks is an influential factor in the development of most spheres of human life. The article examines the main advantages and features of social networks through the prism of today, and also defines the role of content implementation through social networks in the inbound marketing strategy of startups. uk_UA


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних розділах

Показати скорочений опис матеріалу