Короткий опис(реферат):
У даній роботі розглядається комунікативна компетентність як одна з
ключових професійно-важливих якостей майбутніх фахівців соціальної сфери. В
теоретичній частині дослідження аналізуються різні підходи до визначення
комунікативної компетентності, виявляючи її багатокомпонентність. Особлива
увага приділяється важливості цієї компетентності для ефективної взаємодії
соціальних працівників з вразливими категоріями населення, надання їм
допомоги, ефекти взаємодіяти з учасниками професійної діяльності.
Емпіричне дослідження, проведене серед студентів, які навчаються за
напрямком «Соціальна робота», дало можливість виявити, що більшість
респондентів мають середній рівень комунікативної толерантності, а значна
частина усвідомлює важливість цієї компетентності для своєї майбутньої
професійної діяльності.
На основі отриманих даних розроблено тренінгову програму з розвитку
комунікативної компетентності майбутніх фахівці соціальної роботи, метою якої
є розвиток та вдосконалення комунікативної компетентності у студентів, які
навчаються за напрямком «Соціальна робота». Зокрема, тренінг спрямований на
покращення навичок встановлення контакту, розуміння себе та інших,
ефективного слухання, самопізнання та самоактуалізації, а також на розширення
творчих здібностей. Розвинути рефлексію, здатність до емпатії, довіру,
доброзичливість.
Дослідження підтверджує важливість комунікативної компетентності для
соціальних працівників і пропонує шляхи її розвитку, що дозволить підвищити
якість соціальних послуг та ефективність професійної діяльності в цій сфері.
Суть розробки, основні результати:
Обломей, І. М. Комунікативна компетентність майбутніх фахівців соціальної роботи : випускна кваліфікаційна робота : 231 «Соціальна робота» / І. М. Обломей ; керівник роботи Г. Л. Чепурна ; НУ "Чернігівська політехніка", Кафедра психології та креативних індустрій. – Чернігів, 2024. – 105 с.