Короткий опис(реферат):
У статті виділено групи канцелярських товарів залежно від їх призначення (товари для школи, творчості та офісні товари) та відповідно Українського Класифікатора Товарів ЗЕД 2020.
Авторами розглянуто виробників канцелярських товарів, бренди яких представлені на ринку України, та визначено основні види їхньої продукції.
Проаналізовано фактори, які впливають на попит канцелярських товарів, визначено його характерні риси. Проведено сегментацію ринку канцелярських товарів за різними критеріями. Визначено зміни, яких зазнали за останні роки уподобання споживачів щодо канцтоварів.
Досліджено конкурентне середовище роздрібної торгівлі канцтоварами, представлене спеціалізованими магазинами, спеціалізованими відділами супер- та гіпермаркетів, відділами універсальних магазинів, престижними магазинами подарунків та сувенірів, кіосками, продавцями на ринках, інтернет-магазинами.
Проаналізовано динаміку обсягів продажу канцтоварів на ринку України протягом 2015-2019 рр. Зроблено висновок про зростання як оптового, так і роздрібного товарообігу канцелярських товарів, а також зміну тенденції у співвідношенні обсягів видів товарообігу. Зазначено про збереження тенденції посилення продажу канцтоварів іноземного походження.
Досліджено динаміку обсягів імпорту та експорту деяких груп канцтоварів, сумарні показники яких зростають, але імпорт канцтоварів значно перевищує експорт.
Висвітлено результати анкетування, проведеного на початку березня 2021 року серед жителів міста Чернігова. Визначено основні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів в сучасних умовах.
Авторами запропоновано шляхи покращення ситуації на ринку канцелярських товарів, пов’язані з необхідністю проведення опитування чи анкетування споживачів як в точках продажу, так і в соціальних мережах; активного використання соціальних мереж для просування канцтоварів; впровадження гнучкої цінової політики; вивчення поведінки конкурентів тощо.
Суть розробки, основні результати:
Полковниченко, С. О. Сучасні тенденції розвитку вітчизняного ринку канцелярських товарів [Електронний ресурс] / С. О. Полковниченко, Н. О. Гавриш // Ефективна економіка. – 2021. – №5.