IRCPNU
Institutional Repository of Chernihiv Polytechnic National University

Peculiarities of digital marketing in the era of globalization: an analysis of the challenges

ISSN 2415-363X

Show simple item record

dc.contributor.author Рябова, Т. А.
dc.contributor.author Рябов, І. Б.
dc.contributor.author Вовчанська, О.
dc.contributor.author Лі, Т.
dc.contributor.author Саєнко, В.
dc.date.accessioned 2023-05-24T13:19:36Z
dc.date.available 2023-05-24T13:19:36Z
dc.date.issued 2022
dc.identifier.uri http://ir.stu.cn.ua/123456789/27731
dc.description Riabova, T., Riabov, I., Vovchanska, O., Li, T., & Saienko, V. (2022). Peculiarities of digital marketing in the era of globalization: an analysis of the challenges. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 6 (47), 160–171. https://doi.org/10.55643/fcaptp.6.47.2022.3940 uk_UA
dc.description.abstract Today's dynamic world is characterized primarily by two defining factors: the rapid digitalization of various spheres of interaction and the globalization of relationships and technology. As a result, new uses of well-known practices are emerging, in particular digital marketing. Meanwhile, such structural transformations are characterized by a large number of challenges that can hinder rapid growth. This article examines the challenges facing digital marketing tools in the era of globalization and the prospects for minimizing the impact of the negative effects of these challenges on the performance of companies, as well as determining the economic effect of adapting to these challenges. The article aims to determine the peculiarities of the use of modern digital marketing tools in the globalization of the economic space and to highlight the proposals for the further effective operation of these tools. Research methods - comparison, analysis, synthesis, inductive and deductive methods. For the analysis, such tools as works of scientists, practical reports of agencies, and articles of industry experts were used. As a result of the study the main means of application of digital marketing tools in the context of the challenges of globalization were analyzed, specific challenges that can slow down the pace of implementation of digital marketing tools were identified, ways to overcome the problems associated with the modernization of digital marketing were proposed. The scientific novelty of the study is to determine the impact of current challenges of globalization processes on the development of digital marketing and digital commerce in general, in particular, through the analysis of the growing role of social networks and the use of the latest tools in marketing activities. The practical significance of the article consists of the prospect of deep application of the information given in the study to improve the effectiveness of the use of digital marketing tools. The study concludes that the relevance of adopting new digital tools will play a leading role in increasing revenues and will contribute to the rapid growth of commerce around the world. uk_UA
dc.language.iso en uk_UA
dc.relation.ispartofseries Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice;№ 6 (47)
dc.subject глобалізація uk_UA
dc.subject тренди uk_UA
dc.subject цифрові технології uk_UA
dc.subject маркетинг uk_UA
dc.subject диджиталізація uk_UA
dc.subject війна uk_UA
dc.subject globalization uk_UA
dc.subject trends uk_UA
dc.subject digital technology uk_UA
dc.subject marketing uk_UA
dc.subject digitalization uk_UA
dc.subject war uk_UA
dc.title Peculiarities of digital marketing in the era of globalization: an analysis of the challenges uk_UA
dc.title.alternative Особливості цифрового маркетингу в епоху глобалізації: аналіз викликів uk_UA
dc.type Article uk_UA
dc.description.abstractalt1 Сучасний динамічний світ характеризується перш за все двома визначальними факторами: стрімкою цифровізацією різних сфер взаємодії та глобалізацією відносин і технологій. У результаті виникають нові форми використання відомих практик, зокрема цифровий маркетинг. Між тим, подібні структурні перетворення характеризуються вели- кою кількістю викликів, які можуть завадити швидкому зростанню. У статті розглянуто виклики, що постають перед інструментами цифрового маркетингу в епоху глобалізації та перспективи мінімізації впливу негативних наслідків цих викликів на роботу компаній. Метою статті є визначення особливостей використання сучасних інструментів цифрового маркетингу в умовах глобалізації економічного простору та виокремлення пропозицій для подальшої ефективної роботи вказаних інструментів. Методи дослідження: порівняння, аналіз, синтез, індуктивний та дедук- тивний методи. Для аналізу було використано такі інструменти, як праці науковців, практичні звіти агенцій, статті експертів галузі. У результаті дослідження проаналізовано основні засоби застосування інструментів цифрового маркетингу в умовах викликів глобалізації, виокремлено конкретні виклики, що можуть уповільнити темпи впрова- дження інструментів цифрового маркетингу, запропоновано шляхи подолання проблем, пов’язаних із модернізацією цифрового маркетингу. Наукова новизна дослідження зумовлена актуальністю обраної проблеми, недостатньою кількістю наявних досліджень, стрімким розвитком цифрового маркетингу, спричиненого глобалізацією. Практичне значення статті полягає в перспективі глибокого застосування інформації, наведеної в дослідженні, задля підви- щення ефективності використання інструментів цифрового маркетингу. У підсумку дослідження зроблено висновок, що актуальність упровадження нових цифрових інструментів відіграватиме провідну роль у зростанні прибутків та сприятиме швидким темпам розвитку комерції в усьому світі. uk_UA


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record