Короткий опис(реферат):
Керування оcвiтою в CШA децентрaлiзовaне нa вciх рiвнях, a нa мicцевому рiвнi й нa рiвнi штaтiв упрaвлiння здiйcнюють c уcпiльно держaвнi оргaни в оcобi рaд з оcвiти, пiд керiвництвом яких прaцюють їх виконaвчi cтруктури ( вiддiли й упрaвлiння нaродної оcвiти), керовaнi держaвними cлужбовцями. Отже, головною ознaкою оcвiтньої c иcтеми в C ШA є децентрaлiзaцiя упрaвлiння нею. Таким чином фактично та законодавчо здійснюється керівництво освітньою галуззю на рівні тих чи інших штатах. Аналізуючи досвід США щодо реалізації механізмів державного управління інноваційним розвитком освіти та науки, відмічено, що цінним досвідом з точки зору наявних можливостей застосування його кращих зразків в Україні є механізм співучасті у науково освітній сфері органів державної влади з громадськістю та процеси демократизації управління, декларації автономії і самовизначення навчальних закладів, деполітизація та деідеологізація навчального процесу. Аргументовано доцільність удосконалення: процесу зміщення функцій державних органів управління у напрямі формування політики та стратегії інноваційного розвитку освіти та науки, координації ресурсів та зусиль, які необхідні для нормальної діяльності науково освітньої сфери; зв'язків між навчальним процесом і науковими дослідженнями; напрямів диверсифікації інструментів фінансування освіти та науки; питань оптимального поєднання централізованої та децентралізованої форми управління.
Суть розробки, основні результати:
Мостіпан, Н. М. Детермінанти державного управління США та їх імплементація в Україні / Н. М. Мостіпан ; наук. кер. Т. Л. Шестаковська // Юність науки – 2021: соціально-економічні та гуманітарні аспекти розвитку суспільства : зб. тез ХІ Міжнарод. наук.-практ. конф. студентів, аспірантів і молодих вчених (м. Чернігів, 25-26 берез. 2021 р.) : у 2-х ч. Ч. 1. – Чернігів : НУ «Чернігівська політехніка», 2021. – С. 341-343.